بلاتكليفي سينما در خصوصي يا دولتي بودن و به دنبال آن يكسان توزيع نشدن بودجه هاي دولتي از سوي مديران فرهنگي ميان فيلمسازان سينما را در بحران قرار داده است.

فرزاد موتمن كارگردان سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: علت اصلي كاهش توليد، افت كيفي فيلم ها و درگيري ها و كشمكش هاي اخير سينما به وابستگي اين صنعت به سرمايه هاي دولتي و فعال نبودن بخش خصوصي در اين عرصه برمي گردد.
وي ادامه داد: يك نوع بروكراسي در اطراف بودجه هاي دولتي وجود دارد كه مديران فرهنگي را در تشخيص براي تخصيص هزينه ها به فيلم ها دچار مشكل مي كند و اساس جنگ، نزاع و دعواهاي اخير سينما همين نوع عملكرد و تشخيص است.
اين كارگردان افزود: اقتصاد ناكارآمد در كشور همه صنايع به خصوص سينما را گرفتار خود كرده و سينما با قرار گرفتن در يك بلا تكليفي ميان خصوصي شدن و دولتي بودن دچار آشفتگي هاي فراوان شده است. سينماي ايران بايد به طور كامل يا خصوصي يا دولتي شود و مسئولان دولتي نيز بايد با داشتن يك نگاه يكسان به فيلمسازان عادلانه رفتار كنند.
موتمن خاطرنشان كرد: اين درگيري ها و كشمكش هاي اخير از ابتدا نيز در سينماي ايران وجود داشته اما در سال 91 اين مسائل خشن تر و علني تر نسبت به سال هاي گذشته به خود گرفته است./ي2
برچسب ها: موتمن ، سینما ، دلتی ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.