مدير عامل شركت سهامي فرش ايران با بيان اين که صادرات بايد بيش از پيش مورد حمايت و توجه مسئولان قرار گيرد ،گفت : رهبري تجارت فرش دستباف دنيا در دستان ايرانيان است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران (شاتا) ، محمدرضا عابد با تاكيد بر اين كه رهبر معظم انقلاب به خوبي در چند سال اخير بر اين امر واقف بوده اند ؛ گفت: فرش دستباف ايراني كه از ديرباز از نظر ويژگي ها و قابليت هاي فرهنگي و هنري در صدر فرش هاي دنيا قرار گرفته كالايي صادراتي است و نام فرش ايراني به عنوان يك برند و لقب پر افتخار در بسياري از بازارهاي جهاني شناخته شده است.

رئيس هيئت مديره شركت سهامي فرش ايران توليد فرش دستباف ايران را در سال 5 ميليون مترمربع اعلام كرد و ادامه داد : از اين مقدار حدود دوسوم هر سال صادر مي شود كه به طور ميانگين نزديک 600 ميليون دلار ارز وارد مي شود.

عابد درباره تحريم هاي اخير نيز گفت : برغم آن كه آمريكا به عنوان بزرگترين خريدار فرش ايراني اين هنر برجسته را از شهروندان خود محروم كرد و همچنان فرش ايراني به 80 كشور دنيا صادر مي شود.

اين مقام مسئول با بي اثر قلمداد كردن اين تحريم ها تصريح كرد: تلاش صادركنندگان كشور نمايانگر اين مطلب است كه سهم ايران از صادرات اين كالاي صادراتي بالاتر از هند ، پاكستان ، چين و افغانستان است و همچنان رهبري تجارت جهاني اين كالا در دست ايرانيان است.

مدير عامل شركت سهامي فرش ايران خاطرنشان کرد : فعالان  و صادركنندگان حوزه فرش دستبافت نيز به عنوان پيشتازان صادرات غيرنفتي نگاهي خاص و منحصر بفرد به اين رويداد ارزشمند دارند./عب
برچسب ها: تجارت ، فرش ، دستباف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار