دانشمندان از کشف سیاره جدیدی در فاصله 40 سال نوری ما خبر داده اند که از الماس هایی دو برابر اندازه کره زمین تشکیل شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، ستاره شناسان دانشگاه ییل سیاره جدیدی را در فاصله 40 سال نوری از زمین کشف کرده اند که به بنا بر ادعای آنها در صورت فلکی برج سرطان قرار دارد و با چشم غیرمسلح قابل رؤیت است. آنها این سیاره جدید را 55 Cancerie نامیده اند.


مطالعه دانشمندان دانشگاه ییل حاکی از این است که حداقل یک سوم این سیاره از الماس ساخته شده است. دانشمندان ناسا نیز گفته اند این سیاره با سرعت بسیار زیادی در حال حرکت است و در هر 18 ساعت یک بار به دور ستاره ای که شبیه خورشید ماست، می چرخد. این در حالی است که 365 روز طول می کشد تا زمین بتواند یک بار به دور خورشید منظومه شمسی بچرخد. ستاره شناسان دمای سطح این سیاره را حدود 3900 درجه سلسیوس برآورد کرده اند.


یافته های دانشمندان نشان می هد در این سیاره هیچ نشانی از آب وجود ندارد و ماده اصلی تشکیل دهنده آن کربن هایی است که به شکل کاربن (گرافیت) و الماس درآمده اند. آهن، سیلیکون کربید و احتمالاً سیلیکات نیز از جمله دیگر عناصر تشکیل دهنده این سیاره پرالماس است.


این سیاره برای اولین بار به دام تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا افتاده بود. تصاویری که به کمک فناوری مادون قرمز از این سیاره گرفته شده نشان می هد که سطح ظاهری آن با لایه ضخیمی از الماس پوشیده شده و زیر آن لایه هایی از سیلیکون و آهن مذاب قرار دارد.


دانشمندان معتقدند وجود یک سیاره تشکیل شده از کربن و الماس نشان می دهد که سیاره های صخره ای برخلاف زمین فاقد هر گونه عناصر شیمیایی، اتمسفر و یا حیات هستند.


نتایج مطالعه مربوط به این سیاره الماسی در نشریه علمی فیزیک نجومی (Astrophysical) منتشر شده است.
برچسب ها: سیاره ، الماس ، ستاره ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
sardar Taymourshahi
۱۴:۱۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۱
خيلي جالب است كاش نزديكتر بود ميتوانستيم بريم آنجا
-
ناشناس
۱۴:۰۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۱
كاش مي تونستيم بريم
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۰:۵۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۱
جالب بود ولی من فکر میکنم این آمریکایی ها یه فکری برای این الماسها میکنند حتی دمای سطح این کره 3900 درجه سلسیوس باشد من مطمئن هستم...
Iran (Islamic Republic of)
امیرباقری
۱۰:۰۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۱
خیلی خوب بود