کسری بودجه بالای یک تریلیون دلاری آمریکا در چهارمین سال متوالی

وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار گزارشی، رقم کسری بودجه آمریکا در یک ماه مانده به پایان سال مالی 2012 را یک تریلیون و 89 میلیارد دلار اعلام کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، رویترزد گزارشی در مورد بوجه آمریکا نوشت: بر همین اساس، کسر بودجه بیش از یک تریلیون دلاری به مدت چهار سال متوالی و در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما همچنان ادامه دارد.

در گزارش روز جمعه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که کسری بودجه آمریکا در سال مالی 2012 نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک تریلیون  و 297 میلیارد دلار بود، به لطف افزایش مالیات بر درآمدها و کاهش هزینه‌ها کاهش پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش، مبلغ مازاد بودجه دولت آمریکا در ماه سپتامبر 75 میلیارد دلار ثبت شده است که با پیش‌بینی تحلیلگران با رقم 42 میلیارد دلار مغایر بود.

گزارش پایانی سال مالی آمریکا در هفته‌های پایانی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری 2012 در حالی منتشر می‌شود که بحران بدهی و سیاست‌های اقتصادی دولت باراک اوباما به شدت مورد انتقاد رقبای جمهوری‌خواه دولت کنونی آمریکا قرار گرفته است.

طبق گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا، دولت اوباما در سال مالی 2012 ،سه تریلیون و 538 میلیارد دلار چیزی کمتر از 1.7 درصد کمتر از سال مالی 2011 هزینه کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است، پایان حضور نظامی آمریکا در عراق، وضع مقررات مالی، تقویت اقتصاد و کاهش تعداد نظامیان آمریکا در افغانستان، دلایل کاهش هزینه‌های دولت اوباما در سال مالی 2012 را تشکیل می‌دهند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ششم نوامبر آینده (16 آبان) با رقابت «باراک اوباما» رئیس جمهور کنونی آمریکا و نامزد دموکرات‌ها با «میت رامنی» نامزد جمهوری‌خواهان برگزار می‌شود.

برچسب ها: بوذجه ، آمریکا ، کسری ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار