ارائه توانمندي هاي پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شناسايي نيازهاي پژوهشي مجموعه هاي تابعه وزارت در قالب برنامه پنجم توسعه كشور و برنامه ريزي براي اجراي آنها از جمله برنامه های پژوهشگاه برای توسعه تعاملات ملی است.

دكتر حسين صميمي، مدير حوزه رياست پژوهشگاه با تاكيد بر نقش شركت ارتباطات زيرساخت به عنوان متولي شبكه مخابراتي كشور به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: ماهيت تخصصي و وجهه حاكميتي شركت ارتباطات زيرساخت جايگاه ويژه اي را براي اين شركت مهيا كرده كه دستيابي به آن نيازمند برنامه ريزي هاي دقيق و استفاده حداكثري از انجام مطالعات راهبردي و نتايج پروژه هاي كاربردي است.

وی در خصوص وضعيت همكاري پژوهشگاه و شركت ارتباطات زيرساخت عنوان كرد: پژوهشگاه تاكنون همكاري هاي بسيار ارزنده اي با شركت ارتباطات زيرساخت داشته و انجام پروژه هاي مهمي چون تدوين طرح راهبردهاي كسب و كار شركت ارتباطات زيرساخت، ارائه مشاوره در آزمايش و تحويل و بهره برداري از شبكه IP/MPLS و نيز مشاوره و نظارت بر اجراي شبكه IP/MPLS ملي از نمونه هاي بسيار ارزشمند اين همكاري است.

 دكتر صميمي افزود: در حال حاضر نيز پروژه هاي مهمي در خصوص كيفيت سرويس و مديريت SLA، بازنگري در اسناد راهبردي و طرح كسب و كار شركت ارتباطات زيرساخت در حال اجراست و به زودي نتايج آنها تحويل شركت مذكور خواهد شد.
 
همچنین وی با اشاره به حضور نمايندگان تام الاختيار شركت ارتباطات زيرساخت در جلسات شوراي پژوهشي پژوهشگاه جهت بررسي و تصويب پروژه هاي مرتبط با اين شركت اظهار داشت: به تازگي پروژه هاي مهم ديگري چون مشاوره و نظارت بر توسعه شبكه IP/MPLS ملي و تدوين راهبردهاي كلان و امكانسنجي ايجاد مراكز تبادل ترافيك (IXP) در شوراي پژوهشي پژوهشگاه به تصويب رسيده و به زودي وارد فاز اجرايي خواهد شد./ح
برچسب ها: توسعه ، آی سی تی ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار