دبير ستاد عالی كانون‌های مساجد كشور گفت: از ابتدای مهرماه تاكنون 15 نمايشگاه دستاوردهای كانون‌های مساجد در كشور برگزار شده يا در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، حجت‌الاسلام حميدرضا ارباب‌سليمانی، دبير ستاد عالی كانون‌های مساجد كشور 20 مهرماه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان گفت: به‌مناسبت بيستمين سالگرد تشكيل كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از ابتدای مهرماه امسال تاكنون 15 نمايشگاه دستاوردهای كانون‌های مساجد برگزار شده يا در حال برگزاری است.
دبير ستاد عالی كانون‌های مساجد كشور افزود: تاكنون نمايشگاه دستاوردهای كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در قزوين، اصفهان، تهران، ساری، ايلام، ياسوج، شيراز، كرج، كرمانشاه، شهركرد، رشت، اراك برگزار شده است.
وی بيان كرد: سيزدهمين نمايشگاه دستاوردهای كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نيز در زاهدان گشايش يافت كه حسن ختام مرحله نخست برپايی اين نمايشگاه‌ها، اواخر مهرماه در استان قم خواهد بود.
وی اظهار كرد: كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گنجينه‌های ناشناخته‌ای هستند كه برگزاری نمايشگاه بهترين فرصت برای شناساندن و معرفی قابليت‌ها و استعدادهای نهفته در اين كانون‌ها، انتقال تجربيات و آموخته‌های بچه‌های مساجد، ظرفيت‌سازی برای جذب بيشتر جوانان به مساجد است.
مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در اين نمايشگاه‌ها، نخبگان و برگزيدگان عرصه فعاليت‌های فرهنگی و هنری در مساجد، آثار فاخر و توليدات برتر كانون‌های مساجد در شهرها، روستاها و مناطق عشايری به همگان معرفی می‌شوند.
سليمانی با بيان اينكه افرادی كه در مساجد فعاليت می‌كنند، ادامه دهندگان راه انبيا هستند، گفت: از آنجا كه مساجد محور اصلی نهضت‌ها و جنبش‌های اسلامی در نظام جمهوری اسلامی است، از سال 72 تاكنون شمار كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به مرز 14 هزار كانون در كشور رسيده است.
وی بيان كرد: انقلاب از مساجد آغاز شد و حضرت امام خمينی(ره) مساجد را كه قبل از انقلاب تنها عبادتگاه بودند با سياست آشنا كرد و به روحانيت آموخت كه سياست عين ديانت است.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب نيز در ادامه حركت امام خمينی(ره)، استفاده از ظرفيت‌های فرهنگی و هنری برای جذب جوانان به مسجد را مورد تأكيد قرار دادند و پس از آن با تاسيس كانون‌های فرهنگی و هنری، مساجد در كشور به پايگاه حركت، جنبش و نهضت‌ها تبديل شدند.
دبير ستاد عالی كانون‌های مساجد كشور بيان كرد: دولت نهم و دهم با هدف استمرار انقلاب و آرمان‌های امام و شهدا به ساخت مساجد و مصلی‌ها كمك و از فعاليت‌های فرهنگی و هنری در مساجد و ائمه جماعات در سطح كشور حمايت كرد.
وی افزود: با عنايت دولت شمار كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از دو هزار و 400 كانون در سال 85 به 13 هزار و 300 كانون در سال 91 رسيده است.
سليمانی بيان كرد: از اين تعداد، پنج هزار و 200 كانون فرهنگی و هنری مساجد در روستاهای كشور مستقر و 700 كانون تخصصی هستند. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.