مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: چهار آبگرم منحصر به فرد جهان در استان اردبیل واقع شده که فرصت ویژه ای برای درآمدزایی و جذب گردشگری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /  داوود نجفیان افزود: آبگرم "گاومیش گلی" یکی از این آبگرمهای منحصر به فرد است که 60 لیتر بر ثانیه آب از این آبگرم خارج می شود که در هیچ کجای جهان آبگرمی با چنین میزان آب دهی وجود ندارد.

وی آبگرم "قوتورسویی" از توابع مشگین شهر را دومین آبگرم منحصر به فرد جهان دانست و گفت: قوتورسویی اسیدی ترین آبگرم جهان است که PH آن 2.5 بوده و از این نظر در دنیا تنها آبگرم با این میزان اسید است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با اشاره به میزان درجه حرارت آبگرم "قینرجه" افزود: آبگرم قینرجه 86 درجه حرارت دما دارد که گرم ترین آبگرم جهان محسوب و که می توان با معرفی آن از اعجاز این آبگرم خدادادی به نفع استان استفاده کرد.

نجفیان چهارمین آبگرم منحصر به فرد جهان واقع شده در استان اردبیل را آبگرم "شابیل" برشمرد و گفت: این آبگرم مرتفع ترین آبگرم جهان است.

وی با انتقاد از عدم استفاده درمانی از آبگرمهای منطقه افزود: آبگرمهای سطح استان ویژگیهای خاص خود را دارند اما از این آبگرمها صرفا برای آب تنی و تفریح استفاده شده و ویژگیهای درمانی این آبگرمها مورد غفلت واقع شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با بیان اینکه از قلیایی ترین تا اسیدی ترین آبگرمها در استان اردبیل وجود دارد، گفت: این چشمه های آبگرمها از شهرستان نیر و سرعین تا شهرستانهای کوثر و خلخال قرار گرفته که فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری استان محسوب می شود.

نجفیان با بیان اینکه تمامی چشمه های آبگرم استان به جز آبگرمهای کوثر و خلخال در دامنه قله سبلان است، افزود: باید با آماده سازی زیرساختهای مناسب برای استفاده از چشمه های آبگرمهای استان رونق گردشگری استان را شاهد باشیم./س 

برچسب ها: اردبیل ، چهار ، آبگرم ، دنیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.