رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور گفت : نگاه سخت افزاری به مسائل ازدواج هیچ دردی را دوا نمی کند و می بایست با فرهنگ سازی و تلاش ، برای رسیدن به یک بنیان صحیح خانواده تلاش نمود


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهشهای اجتماعی آستان قدس رضوی حجت الاسلام جواد حاج علي اكبري در حاشیه بازدید از غرفه موسسه در ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال با اشاره به اين كه برنامه‌ريزي‌هاي فعلي در زمینه ازدواج با وضعيت جمعيت جوان كشور ما هماهنگي ندارد، تأكيد كرد: هم به لحاظ ساختار جمعيتي و هم به لحاظ نگاه ايدئولوژيك بايد به جوانان جامعه خود نگاهي ويژه داشته باشيم و الزامات و مداخلات لازم را در برنامه‌ريزي و ساختار اداري و تقويمي كشور داشته باشيم.

وی به کنترل و مراقبت از الگوهای آسیب زا تاکید کرد و گفت: در کنار اقدامات مطلوب فرهنگی که برای تسهیل ازدواج جوانان انجام می شود، ‌آسیب هایی نیز شکل خواهد گرفت.

حاج علی اکبری، مشخصا فرهنگ‌های وارداتی را از جمله این آسیب‌ها دانست و خاطرنشان کرد:‌ در کنار ارتقاء معنویت در جامعه، ‌موضوع عرفان‌های وارداتی مطرح می‌شود و باید برای پیشگیری از رواج ازدواج های مدرن و اینترنتی و واسطه گری‌های غیر مسئولانه اقدام کرد.

وی راه حل پیشگیری از رواج این نوع ازدواج‌ها را راه اندازی مراکز امین مشاوره مانند مرکز آستان مهر دانست و گفت: فعال سازی نهادهای مدنی از جمله اقدامات مهم در خصوص ازدواج جوانان است.

حاج علی اکبری با بیان اینکه فعالیت های مرکز آستان مهر در جهت بهبود کیفیت زندگی بسیار موثر می باشد، تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته در این موسسه در جهت تقویت بنیان خانواده ها می باشد.

شایان ذکر است غرفه موسسه خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی در ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال تا 22 مهر ماه در محل مصلی امام خمینی(ره) تهران پذیرای بازدید کنندگان می باشد./س

برچسب ها: سحت افزار ، ازدواج ، تلاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.