نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان نمین مستعد برای توسعه فضاهای علمی و دانشگاهی است چراکه پیشینه این شهرستان گویای توجه به حوزه فرهنگی و آموزشی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ مصطفی افضلی‌فرد امروز در جلسه بررسی مشکلات شهرستان نمین افزود: این شهرستان با قدمت و سابقه طولانی از لحاظ فرهنگی و آموزشی باید به قطب تحصیلات دانشگاهی و توسعه مراکز علمی در استان تبدیل شود که در این زمینه توسعه دانشکده ادبیات و علوم انسانی و همچنین دانشگاه صنعتی در این شهرستان در دستور کار و پیگیری جدی ما است.

وی افزود: قرار است دانشگاه صنعتی استان با عنوان دانشگاه فناوری نوین سبلان در این شهرستان راه‌اندازی شود که دانشگاه محقق اردبیلی مسئولیت پیگیری و راه‌اندازی آن را عهده‌دار است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس یکی دیگر از نیازهای این شهرستان را بحث تأمین منابع آب و تکمیل سدهای در حال احداث توصیف کرد و گفت: در کنار تکمیل سدهای معیشتی باید سد عنبران در این منطقه به سرعت اجرایی شده و با عملیاتی شدن پایاب آن امکان بهره‌برداری کشاورزان و رفع مشکلات آب شرب روستاها فراهم آید.

دراین جلسه رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز از توافقات انجام شده برای راه‌اندازی دانشگاه فناوری نوین در نمین خبر داد و گفت: تمهید مقدمات صورت گرفته و در سال تحصیلی جدید برای نیم سال دوم شاهد جذب دانشجو برای این دانشگاه هستیم.

مسعود گنجی همچنین از افزایش دانشجویان دانشکده زبان و ادبیات فارسی خبر داد و افزود: از بهمن ماه با جذب 135 نفر دانشجو تعداد دانشجویان این دانشگاه به 637 نفر ارتقا می‌یابد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.