معاون وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ظرفیت تجارت کشور بدون احتساب نفت 47میلیادر دلار بوده است که از این مقدار 21میلیارد دلار مربوط به صادرات غیر نفتی می باشد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز،حمید صافدل ادامه داد: در 6 ماهه اول سال جاری به خاطر شرایط ویژه نظیر تحریم کاهش صادرات داشتیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در از تیر و مرداد ماه سال جاری افزایش 29درصدی صادرات را شاهد بودیم و امید واریم بتوانیم تا پایان سال به اهداف معین شده در حوزه صادرات برسیم .

وی همچنین خاطر نشان کرد : در 6 ماهه اول سال جاری در حوزه خدمات رسانی مهندسی 24درصد افزایش نسبت به دوره مشابه در سال گذشته داشتیم.

صافدل در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی در حوزه صادرات غیر نفتی بیش از هر زمان دیگر باید بنگاههای اقتصادی را توانمند سازیم، گفت:لازمه توانمند ساختن بنگاههای اقتصادی ایجاد تعامل بین تشکلها می باشد و برای رسیدن به تعامل نیازمند حفظ وحدت ملی هستیم.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: باید باور کنیم که صادر کنندگان در شرایط فعلی اقتصاد کشور در خط مقدم نبرد هستند و مسئولان نیز باید از آنها حمایت نمایند تا بتوانیم این نبرد اقتصادی را با موفقیت پشت سر بگذاریم./س

برچسب ها: لازمه ، توانمند ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.