معاون عمراني استانداري خراسان رضوي گفت: فقط 10 الي 15 درصد توانسته‌ايم مقاوم‌سازي در بافت‌هاي فرسوده را انجام دهيم

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سعيد حسين‌پور در سومين همايش مديريت بحران در صنعت ساختمان و شريان‌هاي حياتي با يادآوري از ايران به عنوان يكي از 10 كشور پرخطر در جهان، عنوان كرد: از 41 حادثه شناخته شده قريب به 30 حادثه در ايران رخ مي‌دهد كه زلزله، سيل، خشكسالي و آتش‌سوزي از جمله حوادثي هستند كه بيشترين رخداد را در كشور ما دارند.

وي با تاكيد بر اينكه بايد در حوزه پيشگيري اقدامات موثر داشته باشيم، افزود: اگر مي‌خواهيم كه ميزان آسيب‌ها را كاهش دهيم بايد در حوزه پيشگيري بيشتر عمل كنيم.

وي اضافه كرد: علیرغم تلاش‌هاي صورت گرفته هنوز فاصله زيادي با اهداف و شرايطي كه در آن از يك مديريت واحد برخوردار بوده و آمادگی امكانات و مردم و پيشگيري شكل گرفته باشد، داريم.

وي به اقدامات صورت گرفته در پيشگيري‌ها اشاره كرد و افزود: با وجود اقدامات صورت گرفته هنوز بيش از 70 درصد واحدهاي مسكوني روستايي غيرمقاوم هستند.

به گفته وي مشكل اساسي يكپارچگي‌ و هماهنگي‌هاي كمي است كه در مساله مديريت بحران وجود دارد.

حسين‌پور در ادامه سخنان خود با اشاره به سيل‌هاي رخ داده در خراسان رضوي، اظهار كرد: در چند سال اخير بيشترين تلفات ناشي از حوادث طبيعي در استان از سيل بوده است كه بيش از 20 نفر در اثر سيل به دليل ناهماهنگي‌ها و ناآگاهي‌ها جان خود را از دست دادند.

وي همچنين به زلزله‌هايي كه در استان اتفاق افتاده است اشاره كرد و گفت: همه ساله در استان بيش از 650 زلزله را با شدت‌هاي مختلف شاهد هستيم.

وي با يادآوري از زلزله‌هاي تربت حيدريه، رشتخوار و نيشابور در 2 سال گذشته، بيان كرد: درست است كه در اين زلزله‌ها خوشبختانه هيچ تلفات جاني نداشتيم، اما به واسطه آسيب ديدن هزاران واحد تلفات مالي بسيار زياد بوده است.

به گفته وي از آن جايي كه ساختمان‌ها و تاسيسات بيشترين آسيب را در مواقع رخداد بحران به خود جلب مي‌كنند بايد به شريان‌هاي حياتي همچون شبكه‌هاي انتقال، پل‌ها و ... توجه بيشتر داشت./س

باغبان

برچسب ها: مقاوم ، فرسوده ، عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.