بارش باران و رعد و برق شديد در استان هاي مازندران، گلستان، استان خرسان شمالي و استان سمنان موجب آب گرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن رودخانه ها و مسيل ها شده است.

عبدالرضا اميدوار شهري مدير کل پيش بيني وضع هواي کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعيت آب و هواي کشور گفت: از ديروز عصر در استان هاي واقع در شمال غرب و دامنه هاي البرز، ابرناکي و وزش باد شديد و بارش باران گاهي همراه با رعد و برق ديده شد و همچنين با نفوذ شارش هاي سرد شمالي به سواحل درياي خزر، بارش شديد باران در سواحل جنوبي درياي خزر آغاز شده و اين وضعيت تا اواسط امروز در سواحل شمالي کشور و به طور ضعيف تري در دامنه هاي البرز، اردبيل و مناطقي از شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

وي افزود: طي اين مدت درياي خزر مواج بوده و و وقوع بارش تگرگ در برخي از مناطق سواحل دور از انتظار نيست و امروز حدود 10 تا 15 درجه سانتيگراد دماي هوا در سواحل شمالي کشور در استان هاي اردبيل، گيلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالي کاهش مي يابد.

اميدوار تصريح کرد: طي امروز در استان هاي اردبيل، گيلان، مازندران، گلستان و سپس در استان خراسان شمالي و شمال استان سمنان بارش باران گاهي با رعد و برق و وزش باد شديد پيش بيني مي شود.

بنابراين آب گرفتگي معابر عمومي، سيلابي شدن رودخانه ها و مسيل ها و خسارت ناشي از افزايش سرعت وزش باد در استان هاي فوق دور از انتظار نيست.

مدير کل پيش بيني وضع هواي کشور در خصوص آب و هواي استان تهران و البرز گفت:‌ امروز نيمه ابري همراه با وزش باد و بارش پراکنده و از بعدازظهر کاهش ابر پيش بيني مي شود./عب
برچسب ها: وزش ، رگبار ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار