رییس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي تاكيد كرد: نتايج كارگاه هاي آموزشي بازاريابي گردشگري و هتل داري كاربردي است و نواقص و ضعف موجود در اين صنعت را رفع می كند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدي درافتتاح اولين كارگاه بين المللي بازاريابي گردشگري و هتل داري، افزود: عليرغم پيشرفت هاي قابل توجه امكانات و تاسيسات زيرساختي و گردشگري در زمينه بازاريابي و آموزش گردشگري نواقصی داريم كه اين كارگاه ها مي تواند در جبران آنها بسيار موثر باشد.

وي تصريح كرد: آذربايجان شرقي منطقه اي چهار فصل با انواع پتانسيل ها و ظرفيت هاي گردشگري است كه براي هرچه خوب تر عرضه شدن آنها به دنيا بايد آموزش هاي لازم به هتل ها و اصناف گردشگري استان داده شود.

محمدي با اشاره به حضور روزانه ده ها گردشگر خارجي در آذربايجان شرقي يادآور شد: نيروهاي خدماتي هتل ها، مراكز اقامتي، رفاهي و تفريحي در استان بايد در عرصه رقابتي گردشگري جهان با نحوه صحيح ارائه خدمات و ميزباني آشنا باشند.

وي با اشاره به برگزاري دوره هاي مختلف آموزشي براي اصناف مرتبط با گردشگري استان طي چند سال اخير خاطرنشان كرد: آموزش هاي ارائه شده به كاركنان پذيرش هتل ها، بلدچي هاي محلي و آژانس داران و همچنين تاسيس رشته هاي مختلف مرتبط با گردشگري در دانشگاه ها اين صنعت را در آذربايجان شرقي به سوي علمي شدن پيش برده است.

عضو شوراي مشورتي گردشگري كشور با بيان اينكه آذربايجان شرقي در طول چهار سال توانسته راه 20 ساله را در صنعت گردشگري طي كند، افزود: عليرغم كارهاي انجام شده و آباداني و رونق چشمگيري كه در مظاهر و زيرساخت هاي گردشگري استان صورت گرفته، معتقديم هنوز در ابتداي راه قرار گرفته ايم و بايد و بيش از اين تلاش كنيم.

محمدي با تاكيد بر لزوم كاربردي شدن نتايج و دستاوردهاي اين جلسات آموزشي در استان خاطرنشان كرد: آذربايجان شرقي طي چهار سال گذشته توانسته جايگاه خود را نه تنها در صنعت گردشگري ايران بلكه در جهان نيز بيابد و به مقصدي پر جاذبه توريستي در دنيا بدل شود.

وي با اشاره به وجود دو اثر تاريخي ثبت جهاني شده آذربايجان شرقي، آثار تاريخي را مقصد و دليلي عمده براي انتخاب يك منطقه براي سفر در جهان دانست و گفت: روستاي تاريخي و صخره اي كندوان به عنوان يكي از نامزدهاي ايران در سال 2014 براي ثبت در فهرست آثار جهان يونسكو معرفي خواهد شد تا مولفه ديگري بر جاذبه هاي بين المللي آذربايجان شرقي افزوده شود.

محمدي همچنين نقش تبليغات را در جذب گردشگر بسيار كليدي و مهم ارزيابي كرد و گفت: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي با تجربه خوب تبليغات موثر داخلي اكنون در بعد تبليغات بين المللي گردشگري نيز بسيار جدي ورود پيدا كرده است.

يادآور مي شود، نخستين كارگاه بين المللي بازاريابي گردشگري و هتلداري با مشاركت دانشگاه تبريز و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي در هتل پارس تبريز برگزار شد.

در اين همايش علمي يك روزه سخنرانان و متخصصان حوزه هاي گردشگري كشورمان به ارائه مقالاتي در موضوعات وچالش هاي مرتبط با بازاريابي گردشگري و صنعت هتل داري پرداختند./س

 

برچسب ها: نتایج ، کارگاه ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.