نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از اختصاص هشت هزار میلیارد ریال برای تقویت صندوق بیمه روستایی كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /منصور حقیقت پور گفت: پیش تر ، اعتبار صندوق بیمه روستایی یك هزار و 500 میلیارد ریال بود كه با همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی این مبلغ افزایش یافته است.

وی به سردسیر بودن بیشتر مناطق استان اردبیل اشاره كرد و افزود: بر اساس توافقاتی كه با مسوولان كشوری ذیربط حاصل شده تا دو سال آینده اهالی تمام روستاهای این استان از نعمت گاز بهرمند خواهند شد.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین اعتباری افزون بر 230 میلیارد ریال برای گازرسانی به روستاهای شهرستان های اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین اختصاص خواهد یافت.

حقیقت پور در زمینه توسعه اشتغال در استان گفت: برای ایجاد پتروشیمی مجوز وام 160میلیون دلاری از بانك توسعه صادرات برای استان اردبیل گرفته شده است.

وی در زمینه صادرات 350 هزار تن سیب زمینی استان اردبیل به كشورهای همجوار افزود: در روزهای آینده این میزان سیب زمینی از این استان به كشورهای سوریه ، عراق ، روسیه و بلاروس صادر شده و تحول عظیمی در صادرات سیب زمینی استان ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از توافق اولیه با وزیر كشاورزی در زمینه ایجاد 50 هزار هكتار باغ دیم در اراضی شیب دار استان خبر داد و گفت: به محض تحقق این امر 50 هزار هكتار باغ دیم در اراضی شیب دار شهرستان های سرعین ، نیر و نمین ایجاد می شود.

حقیقت پور در ادامه به خرید تضمینی گندم با نرخ پنج هزار و 300 ریال در سال آینده اشاره كرد و افزود:در سال آینده دولت را ملزم خواهیم كرد تا قیمت تضمینی گندم از كشاورزان را با این مبلغ خریداری كند.

وی گفت: طرح انتقال آب قزل اوزن به دشت اردبیل هم در دست مطالعه است و با تحقق این امر آب صنعت ، شرب و كشاورزی برخی شهرستان های استان تامین خواهد شد/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.