یک حقوقدان گفت: قوه قضاویه همیشه مقتدرانه در مقابل جرایم متجاوزان به عنف عمل کرده و آنها را به اشد مجازات رسانده است.

مرتضی اسلامی‌پناه در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر لزوم برخورد شدید دستگاه قضایی با جرایم متجاوزان به نوامیس اظهار داشت: اقدامات قوه قضائیه در راستای خوشایند یا ناخوشایندی برخی افراد نیست بلکه اقدامات این نهاد در راستای اجرای صحیح قانون است.
 
این حقوقدان ادامه داد: دستگاه قضایی دو هدف را در محور کار خودش قرار داده اول خدمت‌رسانی به مردم با آنچه که در توانش قرار دارد و دوم اجرای سیاست‌های قوه قضائیه است.
 
وی در ادامه با اشاره به اقتدار قوه قضائیه در برخورد با متجاوزان به عنف افزود:‌ قوه قضائیه همیشه مقتدرانه در مقابل جرایم متجاوزان به عنف عمل کرده و آنها را به اشد مجازات رسانده است.
 
اسلامی‌پناه عنوان کرد: در قانون مجازات اسلامی در مواردی که بیم از تسری جرایم تجاوز در جامعه وجود دارد، قاضی می‌تواند برای تنبیه دیگران و احساس امنیت مردم حکم اعدام را در ملا عام اجرا کند.
 
این حقوقدان با بیان اینکه مردم در صورت آگاهی از وقوع جرایم متجاوزان در جامعه احساس ناامنی می‌کنند، خاطرنشان کرد: نحوه تشکیل پرونده و روند رسیدگی قضایی نسبت به این جرم نیز طولانی است در نتیجه مردم متوجه اجرای حکم نمی‌شوند و این امر منجر به عدم رفع احساس ناامنی در جامعه می‌شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: حقوق ، قضایی ، امنیت ، جرم ، تجاوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار