رییس مجمع كمیسیونهای فرهنگی واجتماعی شوراهای اسلامی كشور گفت: زیباترین جلوه فرهنگ دینی در استقبال پرشور مردم از رهبری در سفر به خراسان شمالی نمایان شد.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران یاسوج، سردار' مرتضی طلایی ' در آیین آغاز بكار بیست و هشتمین اجلاس مجمع مشورتی روسای كمیسیون های فرهنگی واجتماعی شوراهای اسلامی، كلان شهرها و مراكز استانها در یاسوج افزود:فرهنگ، لایه های گوناگونی دارد و یكی ازجلوه های این فرهنگ بی بدیل كه ما به دنبال آن هستیم ، در دیدار با رهبرمعظم انقلاب اسلامی به خراسان شمالی متجلی شد.
وی به توسعه فرهنگی نظام اسلامی اشاره كرد و گفت: فرهنگ برآمده از دین وشریعت در طول دوران انقلاب اسلامی برخلاف تاریخ اسلام روز به روز در حال گسترش است و این فرهنگ متعالی پیوند امام و امت را همواره محكم تر می كند.
سردار طلایی با بیان اینكه رسالتی جز این نداریم كه برای تقویت پیوند عمیق ولایت و مردم بكوشیم اظهار داشت: وقوع بیداری اسلامی در كشورهای منطقه از جلوه های اثرگذار خون شهدا و تفكرات معماركبیر انقلاب اسلامی است،كه اینگونه بالنده به ثمر نشسته است.
وی تصریح كرد: آنجه كه در سوریه اتفاق افتاده است ،زهر چشمی است كه غربی ها از بیداری اسلامی می خواهند بگیرند.
سردار طلایی با بیان اینكه آثار چالشهای اقتصادی در حوزه فرهنگ نمایان می شود گفت: در قیاس با مسوولیتی كه بر عهده داریم باید با انتخاب درست مسیر و ارایه راهكار برای تقویت استوانه اسلام و انقلاب تلاش كرد.
وی به لزوم توجه به فرهنگ تحكیم بنیان خانواده در جامعه اشاره كرد و افزود:تحكیم بنیان خانواده منجر به یكپارچگی نظام و مردم می شود و زمینه ای برای تقویت فرهنگ دینی و نظام ولایی است.
سردار طلایی بزرگترین بصیرت را توجه به اصل ولایت مداری و ولایت محوری دانست و تاكید كرد: هر حركت و اقدام فرهنگی باید به گسترش و تحكیم ولایت مداری ختم شود.
سه طرح 'ظرفیت ها و مدیریت شهری حمایت از بنیان خانواده' با هدف شكوفایی و پرورش صحیح ظرفیت فرهنگی دختران و پسران ،طرح پاسداشت 'نوروز' در جهت حفظ و تقویت باورها ،سنت ها و آداب و ویژگی های نوروز و 'ساماندهی و توانمندسازی مشاغل شهری' از اهداف و موضوعات برگزاری این نشست است./س

برچسب ها: جلوه ، دیدار ، رهبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.