امام جمعه بوکان با بیان اینکه حج نماد بارز وحدت بین مسلمانان است، گفت: وسعتی که در حج وجود دارد در هیچ یک از عبادات وجود ندارد.

عبدالرحمن خلیفه‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: حج یکی از واجبات الهی است که در تمام ایام عمر یک بار برای هر فرد با شرایط خاصی واجب می‌شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا بهترین استفاده را از این ایام ببریم، تصریح کرد: افرادی که به حج مشرف می‌شوند بیشتر مورد عنایت خداوند قرار می‌گیرند.

خلیفه‌زاده با بیان اینکه حج به منزله میثاق و عهد الهی است، افزود: با توجه به این موضوع لازم است تا افرادی که به حج مشرف می‌شوند پس از بازگشت نیز این میثاق و عهد الهی را نگه دارند.

وی حج را پیمان و عهدی الهی دانست و خاطرنشان کرد: این عهد میان خداوند و بنده او بسته می‌شود و برای تمام مسلمانان واجب است تا به آن عمل کنند.

خلیفه‌زاده با اشاره به جامعیت حج و گستردگی ابعاد آن، گفت: وسعتی که در حج وجود دارد در هیچ یک از عبادات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه حج نماد بارز وحدت بین مسلمانان است، اظهار داشت: این وحدت زمانی خود را بیش‌تر نشان می‌دهد که مسلمانان در روز مشخص در مکانی مشخص حضور یافته و به عبادت خالق یگانه می‌پردازند.

خلیفه‌زاده با بیان اینکه پیمودن مسیر حساس و با اهمیت حج یکی از با شکوه‌ترین مناسک اسلامی برای هر مسلمان است، تصریح کرد: زائران سرزمین وحی به ابعاد وجودی فلسفه حج و چشمه جوشان معارف و احکام نورانی حج آشنایی کامل داشته و به آن عمل کنند./س

برچسب ها: عبادت ، بوکان ، مسلمانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.