یک مقام نظامي رژیم صهیونیستی اعلام کرد پهپادي که به حریم هوایی سرزمین‌های اشغالی نفوذ کرد، یک پهپاد ایرانی بوده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري مک کلاچي، اين مقام که نخواست نامش فاش شود، به پايگاه خبري "مک‌کلاچی" گفت: هدف از ارسال اين پهپاد، توسط حزب‌الله تحقیق درباره مرکز تحقیقات اتمی دیمونا بود.
 
وي افزود: اين پهپاد، همه قابليت‌هاي لازم را داشت و براي همين نگران کننده است.

وي ادامه داد ما اکنون در حال تحقيق در خصوص این پهپاد هستیم تا ببينيم اهداف حزب الله از اين کار چه بوده است.

یکشنبه گذشته منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با انتشار خبری مبنی بر نفوذ یک پهپاد به حریم هوایی سرزمین‌های اشغالی اعلام کردند این پهپاد كه از طرف غرب و سمت دریای مدیترانه، در حوالي نوار غزه وارد حريم هوايي رژيم صهيونيستي شده است. 
 
رژيم صهيونيستي اذعان کرده اين اقدام حزب الله پيچيده‌ترين عمليات اين حزب عليه اسرائيل تا به امروز بوده است.

این در حالی بود که رسانه‌های صهیونیست بلافاصله انگشت اتهام را به سوی جمهوری اسلامی گرفتند و اعلام کردند: ارسال چنین پهپادی نیازمند تجهیزات الکترونیکی بسیار قوی است که حزب الله لبنان فاقد آن می‌باشد. اما مسئولان رژیم صهیونیستی بازهم همانند شکست‌های گذشته مواضع متفاوتی اتخاذ کردند.
 
اما پس از گذشت دو روز و در روز دوشنبه کارشناسان نظامی که بر روی قسمت‌هایی از لاشه هواپیمای بدون سرنشین تحقیق و تفحص میکردند اعلام کردند: این پهباد را حزب الله به نیابت از جمهوری اسلامی به حریم هوایی اسرائیل فرستاده است و مأموریت اصلی آن آزمودن آمادگی اسرائیل در مقابله با چنین غافلگیری‌هایی بوده است.
 
در همین حال روزنامه هاآرتص نیز اعلام کرد: رخنه کردن چنین اشیاء پرنده‌ای حتی اگر برای برنامه ریزان آن فایده‌ای نداشته باشد به پرستیژ اسرائیل ضربه می‌زند.
 
در چند سال گذشته رژیم صهیونیستی همواره ادعا داشته که حریم هوایی این کشور به هیچ وجه شکسته نخواهد شد و هیچ شئ پرنده وارد مرزهای اسرائیل نمی‌شوند مگر اینکه در تیر رس سپر دفاعی پر هزینه "گنبد آهنین" قرار خواهد گرفت. اما به نظر می‌رسد شکسته شدن این سپر دفاعی توسط پهپاد حزب الله از این حقیقت پرده برداشته است که این چنین ادعاها در حد جنگ رسانه ای بوده است.

ماجرای پهپاد ایرانی همه معادلات موجود میان ایران و اسرائیل را تغییر داد و موازنه را به سود ایران تغییر داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار