پس از سخنان دبیر کل حزب الله لبنان به نظر می رسد که اسرائیل همچنان درباره هواپیمای بدون خلبان در شوک به سر می برد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازالمیادین ، سخنان سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، که در آن اعلام کرد مقاومت لبنان مسئولیت به پرواز در آوردن هواپیمای بدون خلبان بر فراز اسرائیل را برعهده گرفت همچنان مورد توجه است و به نظر می رسد که اسرائیل دچار شوکه شده است.

ملحم ریا گزارشگر این شبکه با تهیه گزارشی و در حالی که تصاویری از پرواز هواپیمای بدون خلبان بر فراز سرزمین های اشغالی پخش می کرد اعلام کرد: اسرائیل هر چقدر که تلاش کند نمی تواند این تصاویر را فراموش کند. از شصت سال پیش تاکنون در تاریخ رویارویی عربی- اسرائیلی برای اولین بار رادارهای اسرائیل از جلوگیری کردن از نفوذ هواپیمای بدون خلبان ناتوان ماند و سیاستمداران و نظامیان آن در این باره شگفت زده شدند.


حزب الله مسئولیت فرستادن این هواپیما را بر فراز اسرائیل برعهده گرفت. این مسئله در اسرائیل اوضاع را به هم ریخت و شوکه شدیدی در آن ایجاد کرد.

این شبکه بخشی از سخنان سید حسن نصرالله را پخش کرد که گفت: مقاومت لبنان هواپیمای پیشرفته‌ی بدون خلبانی از خاک لبنان - که نیازی نیست مشخص کنیم که از کجای لبنان بود- به طرف دریا به پرواز در آورد.

گزارشگر این شبکه افزود: حزب الله به طور غیر مستقیم اعلام کرد که منطقه در برابر تحول راهبردی جدید در رویارویی عربی- اسرائیلی قرار دارد.

دیگر تل آویو در آینده در هر جنگ الکترونیکی که روی دهد قدرت تعیین کننده را ندارد و تاسیسات حساس آن در دریا و خشکی هدف آسانی برای مقاومت شده است.

در این باره اسرائیل احساس خطر کرد. هواپیمای ایوب فقط درباره توسعه قدرت نظامی حزب الله پیام نداد بلکه هشدار داد که تاسیسات نفتی، گازی اسرائیل در پهنه دریا و تاسیسات هسته ای دیمونا در تیررس آتش هوایی مردان مقاومت قرار دارد.

حزب الله بار دیگر تلاش کرد مسئله فلسطین را مطرح کند، مسئله ای که در انقلاب ها و اعتراض های عربی به فراموشی سپرده شد.

گزارشگر این شبکه افزود: به گفته کارشناسان زمان این اقدام حزب الله چند علت دارد: حزب الله از سوی برخی طرف های عربی متهم است که جبهه سوریه را جایگزین جبهه اسرائیل کرده است، اما با این اقداما همچنان تاکید کرد که موضع آن همچنان علیه اسرائیل است.

کارشناس بر این باورند که اقدام آن در این برهه سبب تقویت موضع آن در برابر اتهام ها علیه آن می شود.
هواپیمای بدون خلبان حزب الله که بر فراز ناوهای آمریکایی، غربی و اسرائیلی پرواز کرد پیام های دیگری نیز داشت. استنباط برخی ها چنین بود که پیام حزب الله با این اقدام به کشورهای منطقه و هشدار به آنها است که تلاش می کنند در سوریه دخالت نظامی کنند.

حزب الله در اینجا به صراحت اعلام می کند که محور مقاومت آسیب پذیر نیست و ایران دارای فناوری نظامی به مراتب فراتر از هواپیمای ایوب است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار