کریستین لاگارد، مدیر کل صندوق بین المللی پول روز جمعه هشدار داد بدهی های حاکمیتی(دولتی) کشورهای ثروتمند جهان به سطح « زمان جنگ جهانی دوم» نزدیک شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ لاگارد خاطر نشان کرد این مشکل نیز حل نخواهد شد مگر آنکه کشورهایی که این چنین بدهکاری هایی به بار آورده اند راه باریک و در عین حال طولانی مدتی را در پیش گیرند.

مدیرکل صندوق بین المللی پول امروز در مجمع عمومی این نهاد مالی که با حضور نمایندگان صد و هشتاد و هشت کشور عضو در پایتخت ژاپن برگزار شد گفت: بزرگترین مانع سر راه رشد اقتصادی در جهان، میراث به جای مانده از بدهی های حاکمیتی هنگفت کشورهای صنعتی جهان است که رقم آن اکنون در کشورهای ثروتمند جهان به صد و ده درصد کل تولید ناخالص داخلی شان رسیده است.

لاگارد تصریح کرد صد و ده درصد کل تولید ناخالص داخلی برای بدهی های حاکمیتی ، تقریبا همسطح بدهی های حاکمیتی این کشورها در زمان جنگ جهانی دوم است.

این درحالی است که بر اساس پیش بینی های صندوق بین المللی پول ، میزان بدهی های حاکمیتی کشورهای صنعتی و ثروتمند جهان امسال از رقم صد و ده درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشورها نیز خواهد گذشت و سال آینده به رقم صد و سیزده درصد خواهد رسید.
رقم این نسبت برای ژاپن در سال دو هزار و یازده به دویست و سی و شش ممیز شش دهم درصد رسید.

مدیرکل صندوق بین المللی پول در بخش دیگر از سخنان خود خاطر نشان کرد فائق آمدن بر این بدهی های هنگفت با این رشد اقتصادی ناچیز که اکنون در کشورهای صنعتی جهان وجود دارد ممکن نیست مگر آنکه راه خوبی برای کاهش کسری بودجه این کشورها پیدا شود . لاگارد افزود راه فائق آمدن بر این مشکل نیز در عین حال که باریک است طولانی است . لاگارد تصریح کرد برای حل این مشکل راه میان بری وجود ندارد.
برچسب ها: بدهی ، جنگ ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار