یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به راهیابی سنگ مرمر ایران به بازار رژیم صهیونیستی تصریح کرد، به‌رغم تلاش غرب برای قطع ارتباط تجاری ایران با دنیا حتی کالاهای ایرانی را در این رژیم نیز می توان یافت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت طی گزارشی نوشت در حالی که غرب سعی دارد با تحریم های اقتصادی، ارتباط بخش های مختلف اقتصادی و تجاری ایران را با سایر نقاط جهان قطع کند کالاهای ایرانی را حتی در اسرائیل نیز می توان یافت.

ایران با رژیم صهیونیستی مبادله تجاری ندارد اما گفته می شود کالاهای ایرانی از طریق کشورهای ثالث به این رژیم راه پیدا می کند.

بر اساس این گزارش سنگ مرمر ایرانی از نظر کیفیت در تمام جهان از شهرت خاصی برخوردار است. به‌رغم تحریم ها علیه ایران، به راحتی می توان در فروشگاه های پخش مصالح ساختمانی تل آویو، مرمر ایرانی پیدا کرد.

صاحب یک فروشگاه در جنوب تل آویو به خبرنگار یدیعوت آهارونت انواع سنگ های مرمر ایرانی را نشان داده است. تعدادی از فروشندگانی که خبرنگار این روزنامه به آنها مراجعه کرده ابایی از افشای فروش سنگ مرمر ایرانی نداشته و آشکارا کشور محل صدور این سنگ ها را ایران اعلام کرده اند.

یک فروشنده سنگ مرمر در شهر بنی براک در این باره گفت: «ما چندین کانتینر سنگ مرمر ایرانی در اختیار داریم، هر مقدار که شما بخواهید.»

به گفته تجار، واردات سنگ مرمر ایرانی به رژیم صهیونیستی از طریق یک کشور واسطه، یعنی ترکیه صورت می گیرد. براساس این گزارش ایرانیان شرکای زیادی در بین کارخانه داران ترک دارند که از این طریق تحریم ها را دور می زنند و سنگ مرمر تولید ایران به سایر کشورها صادر می شود.

اران سیو، رئیس اتحادیه پیمانکاران اسرائیلی در زمینه نوسازی و مالک شرکت سیو استون گفت: «ما به صورت مستقیم به تجار ایرانی نزدیک نمی شویم.» وی افزود: «ترک ها روی سنگ های مرمر ایرانی برچسب هایی می زنند تا آنها ساخت ترکیه به نظر بیایند، اما همه می دانند که این سنگ ها از ایران می آیند.»

بر اساس این گزارش یکی از فروشندگان اصلی سنگ مرمر در رژیم صهیونیستی گفت سنگ مرمر ایرانی مشتریان زیادی در اسرائیل دارد. بر اساس برآورد های انجام شده، هر سال میلیون ها دلار ارز از محل فروش سنگ های بلوری در بازار اسرائیل روانه ایران می شود.

این فروشنده تصریح کرد: «اسرائیلی ها عاشق این نوع سنگ مخصوص هستند و وارد کنندگان حاضر نیستند این منبع درآمد عالی را تسلیم تحریم ها کنند.»

یکی از مشاوران حقوقی کنیست رژیم صهیونیستی با اشاره به منع قانونی در مورد خرید و فروش کالاهای ایرانی در این رژیم گفت قانون تجارت این روزها محل تفسیر های گوناگون قرار می گیرد، تا تجار سنگ مرمر تحت تعقیب قرار نگیرند. به‌رغم اینکه این قانون انجام مبادلات تجاری شهروندان اسرائیلی با مردم و شرکت های ایرانی را ممنوع اعلام کرده، اما قانون مذکور روشن نکرده که آیا تجارت با یک طرف ثالث نیز ممنوع است، یا نه.

بر اساس این گزارش تعقیب قضایی واردکنندگان سنگ مرمر ایران تنها در صورتی می تواند به جریان بیافتد که سنگ مرمر از ایران توسط آن ها و به درخواست شان خریداری شده باشد.

یک مقام مسئول در امور مالیاتی رژیم صهیونیستی در واکنش به این گزارش خاطر نشان کرد که مقامات گمرک اسرائیلی اطلاعی از واردات کالاهای ایرانی نداشته اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۱
با حال بود
آخرین اخبار