فائزه فيض شيخ الاسلام گفت: در این دوره قصد داشتیم تا روی کارگاه‌ها برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، فائزه فيض شيخ الاسلام مسئول برگزاري كارگاه ها و نشست هاي تخصصي نوزدهمين جشنواره بين االمللي تئاتر كودك و نوجوان در گفت و گو با روبط عمومي اين جشنواره اظهار داشت: در این دوره قصد داشتیم تا روی کارگاه‌ها برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم، زیرا این جمع حاضر در جشنواره از کل کشور دور یکدیگر آمده‌اند. همچنین می‌خواستیم علاوه بر گروه‌های شرکت‌کننده برای هنرمندان همدان نيز این کارگاه‌ها مفید واقع شود.

وي با تشريح بخش هاي مختلف كارگاه هاي آموزشي  توضيح داد:  این اتفاق در چند بخش انجام شد، ابتدا کارگاه‌های هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان با حضور رئیس خانه تئاتر کودک آلمان که روی زیباشناسی تئاتر کودک، ساختار مدیریتی تئاتر و جشنواره‌های آلمان و از طرف دیگر کارگاه Inter act  از هلند بود که تئاتر را به صورت کاربردی در جامعه انجام مي دهد. در عین حال گروه نوجوان را فراموش نکردیم و کارگاه تخصصی نوجوان قصه‌گو را برگزار کردیم که در آن آموزش‌های لازم توسط آناهیتا غنی‌زاده انجام شد. در این کارگاه یکی از قصه‌های شاهنامه با حضور کودکان 9 تا 12 سال به صورت تصویری كار شد که قرار است در نهایت به یک نمایش تبديل شود.

مسئول برگزاري كارگاه ها و نشست هاي تخصصي نوزدهمين جشنواره بين االمللي تئاتر كودك و نوجوان ادامه داد: تعدادی سخنرانی را ترتیب دادیم؛ اعم از دو نشست آسیب‌شناسی در زمینه نمایشنامه‌نویسی، بازیگری و کارگرداني. شبی را هم با بهرام شاه‌محمدلو با عنوان تئاتر نوجوانی از نظریه تا عمل که در آن به مباحث نظری روانشناسی و اجتماعی از رشد کودک تا نوجوانی پرداخته شد.

وي در پايان خاطرنشان كرد: در عین حال جلساتی را نيز با با حضور ايوت هاردي رئیس جهانی اسیتیج و نشستی را با حضور مسئولان مربوطه در شب پایانی جشنواره برگزار خواهيم كرد که امیدواریم چشم‌انداز تئاتر کودک و نوجوان و جشنواره آن به صورت درست مشخص شود و در آن تصمیم‌گیری‌های راه گشا برای سال آینده صورت گیرد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار