نخست وزیر فرانسه در بازدید از نمایشگاه خودرو پاریس اظهار داشت برغم دشواری کنونی بازار باید به نوآوری صنایع خودروسازی فرانسه تبریک گفت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه یک تلویزیون فرانسه، ژان مارک ارو تصریح کرد : پیشگامی فرانسه در زمینه خودروسازی می تواند صنایع ما را از بحران نجات دهد. زیرا بیش از هشتصد هزار نفر در صنایع خودرو و وابسته به آن مشغول فعالیت اند. بنابراین باید از نوآوری در زمینه خودرو با ساخت خودروهای فردا همچون خودروی برقی ، دوگانه سوز و کم مصرف حمایت کرد.

نخست وزیر فرانسه افزود : صنایع خودروسازی بدون شک اگر با نوآوری همراه باشد آینده خواهد داشت. البته همه صنایع اینطور خواهند بود. فروش خودرو امسال در سراسر اروپا کاهش یافت و تنها شامل حال فرانسه نبود زیرا ما در دوران انتقال انرژی قرار داریم ، نفت بسیار گران است بنابراین باید پاسخی به این مسئله داد ،خودروی برقی ، دوگانه سوز و خودرویی که ظاهرا با دو لیتر بنزین حرکت می کند.

نخست وزیر فرانسه در پاسخ به انتقادات آلن ژوپه وزیر سابق امور خارجه درباره برنامه های اقتصادی دولت گفت : اوضاع اقتصادی فرانسه به حدی دشوار است که می توان گفت از زمان جنگ جهانی دوم فرانسه هیچگاه چنین وضع اقتصادی دشواری را تجربه نکرده بود. اما با تدبیر ،تلاش ، سرمایه گذاری ، بازسازی و عدالت می توانیم فرانسه را از نو بسازیم.

ژان مارک ارو در پاسخ به وخامت اوضاع اقتصادی و کاهش محبوبیت دولت تصریح کرد : اکنون این فرانسه است که با مشکل روبرو شده ، دولت کار خود را انجام می دهد و این کار بسیار دشوار است. من نگرانی فرانسوی ها را در زمینه افزایش بیکاری و بدهی ها درک می کنم. مسائل بسیاری پیش آمده ، مدارس ما افت کرده اند اما همزمان فرانسه استعداد بسیاری دارد که باید به آن ها تکیه کرد. پس از جنگ نیز فرانسه با معضلات بسیاری روبرو بود اما از آن عبور کرد ، اکنون ما هم می توانیم از این دوران دشوار گذر کنیم.
برچسب ها: فرانسه ، نخست ، وزیر ، اقتصاد ، جنگ ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار