در نشست مشترک مسئولان جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ایران با رئیس استیج جهانی، زمينه هاي ارتباط دوجانبه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ایران با جشنواره های استیج در دیگر کشورها بررسي شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، پنجشنبه 20 مهر و در حاشیه جشنواره نشست مشترک مسئولان جشنواره بین المللی تئاتر کودک با رئیس استیج جهانی برگزار شد و در خصوص چگونگي برگزاري جشنواره هاي كودك و نوجوان در جهان تبادل نظر شد.

ایوت هاردی در این نشست کیفیت آثار جشنواره را در سطح بهترین جشنواره های جهانی برشمرده و سطح کیفی برگزاری آن را بسیار عالی و در بین جشنواره های دیگر کشورها کم نظیر دانست.

این نشست با حضور شهرام کرمی دبیر نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ، سید صادق موسوی قائم مقام دبیر ، علي اكبر طرخان مدیر امور بین الملل اداره کل هنرهای نمایشی و مدیر بخش بین الملل جشنواره ، بهزاد صدیقی مشاور ومدیر روابط عمومی جشنواره برگزار و زمینه های همکاری استیج جهانی با جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ایران مورد بررسی قرار گرفت.

رييس استيج جهاني: ساختار ما مستقل از دولت عمل مي كند

رييس استيج جهاني يكي از اهداف مهم اين مركز را حمايت از استعدادهاي جوان دانست.

به گزارش روابط عمومي نوزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان از همدان ايوت هاردي شب گذشته 20 مهر ماه در برنامه سخنراني اش كه در سالن سينما كانون همدان برگزار شد ؛ به تشريح تاريخچه شكل گيري اسيتج پرداخت و خطاب به هنرمندان ايراني حاضر در برنامه گفت: در وهله اول بايد نيازها و كمبودهايتان را مشخص كنيد تا بعد معلوم شود استيج چه كمكي مي تواند به شما انجام دهد.

وي در پاسخ به پرسشي درباره تامين بودجه اين مركز گفت: بيشتر بودجه ما از طريق حق عضويت اعضا تامين مي شود اما اگر پروژه اي به لحاظ مالي دچار مشكل شود؛ از طريق اسپانسرها ؛ اتحاديه اروپا و ... بودجه را تامين مي كنيم.ساختار ما مستقل از دولت عمل مي كند تا دچار مشكل نشويم.

هاردي با اشاره به بحران هاي اقتصادي در كل دنيا ادامه داد: در حال حاضر توليد تئاتر حتي در كشورهاي جهان اول هم با مشكل روبرو شده است و اسيتج تلاش مي كند تا به اين كشورها هم كمك كند.

او كه خود اهل آفريقاي جنوبي است با ارايه توضيحاتي درباره مشكلات تئاتر كودك و نوجوان در آفريقا اضافه كرد:در آفريقا خانه مشتركي براي ارتباط اعضا و حمايت از آنها تاسيس كرده ايم و علاوه بر اينها به تئاتر مدارس هم توجه داريم و در زمينه تئاتر آموزشي هم فعاليتهايي انجام داده ايم.

به گفته هاردي يكي ديگر از فعاليتهاي اسيتج؛ فراهم آوردن امكان حضور اعضا در جشنواره ها و كارگاه هاي بين المللي در كنار حمايت از نمايش نامه نويسان جوان است.

وي افزود: در آفريقا كاري كرده ايم كه همه بچه ها حتي آنها كه در مناطق فقيرنشين زندگي مي كنند؛ بتوانند به تئاتر دسترسي پيدا كنند و اين اتفاق بسيار زيبايي است چراكه پيش از اين مردم فقير نمي توانستند تئاتر ببينند و تنها كساني امكان تماشاي تئاتر داشتند كه مي توانستند  پول بليت را بپردازند.

رييس استيج جهاني گفت: در آفريقا تعدادي از اعضاي استيج را به مدارس فرستاده ايم تا آنچه را مي بينند؛ در تئاترهايشان استفاده كنند.

به گفته او برقراري ارتباط با يونيما؛ گسترش تئاتر خانوادگي از ديگر اقدامات استيج براي گسترش تئاتر كودك و نوجوان در آفريقاست./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.