نماینده مردم مشهد و کلات در خصوص عملکرد مجلس در خصوص قانون عفاف و حجاب گفت: مجلس با این قانون نوسانی برخورد می کند اما این موضوع با مقوله های ضد فرهنگی و ناهنجاری های جامعه مرتبط است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد
، امیر حسین قاضی زاده نماینده مردم مشهد و کلات در جلسه پرسش و پاسخ با مردم در مسجد صاحب الزمان(عج) مشهد با بیان این مطلب اظهار کرد: قانون عفاف و حجاب مصوب مجلس هفتم و ابلاغ شده است، موضوعیت فعلی آن پیگیری و اعمال نظارت در اجرا است.
وی با بیان اینکه با پیگیری های مجلس هشتم آیین نامه ها نیز از سوی دولت ابلاغ شده است ادامه داد: حوزه اجرا جدای از نوشتن استو باید 13 هزار مدیر ارشد اجرایی کشور هر کدام به نوبه خود ملزم به اجرا شوند که فراز و فرود آن مقداری تعهد مجلس را دچار مشکل کرده است.
قاضی زاده تصریح کرد: نمیدانم این قانون کفایت دارد و میتوان مسئله را با این قانون حل کرد و یا به سیستم دیگری باید پرداخته شود.
وی در خصوص طرح سوال از رییس جمهور خاطر نشان کرد: نظارت بر عملکرد دولت بر عهده مجلس است و راه حل آن این برخوردها نیست و با توجه به افزایش نرخ تورم پس از ماه رمضان، رفتار عده ای از همکاران ما شتاب زده بوده است.
نماینده مردم مشهد و کلات با اشاره به توقف فاز دوم هدفمندی یارانه ها، مأموریت خرید ارز دولت و اصلاح قانون بودجه اظهار کرد: اداره کشور مشکل است و نباید عجولانه با دولت برخورد کرد در مبحثی همچون هدفمندی یارانه ها که نظام سال ها پای آن هزینه کرده و دولت نیز مدت ها رویس آن کار کرده نباید با ایجاد قوانین دائمی برای آن تصویب شود.
وی با بیان اینکه وقتی فضای سیاسی کشور تند می شود رفتارها عاقلانه و مبتنی بر منطق نیست بیان کرد: در این بین افرادی که هیجانی رفتار میکنند علمدار میشوند و بینندگان این وضعیت که مردم هستند ناراحت می شوند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس انتقاد از عملکرد موجود را آتش تهیه برای انتخابات پیش رو دانست و یادآور شد: درست است که عده ای از اصول گرایان رابطه خوبی با دولت نداشته اند اما این به منزله سقوط دولت نیست.
قاضی زاده در خصوص اعمال قانون نظارت بر نمایندگان خاطر نشان کرد: این قانون به لحاظ شکلی اجراشده و هیئت نظارت نیز در مجلس ایجاد و مستقر شده اما مجازات نمایندگان همچون کسری حقوق و دیگر مباحث علنی نمی شود و چون تنها دو بند آخر این قانون علنی می شود، عده ای گمان میکنند این قانون در مجلس وجود ندارد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس در جواب به این مطلب که نظر شما در خصوص خطبه های آیت الله علم الهدی در نماز جمعه مشهد چیست، اظهار کرد: مشهد یکی از زنده ترین نماز جمعه ها را در کشور دارد که به مسائل روز در آن پرداخته می شود که نقد مسائل روز موجب باز شدن باب نقد در جامعه میشود و حتی برخی از خطبه های خوانده شده در مشهد قوی تر از خطبه های تهران است.
وی با بیان این که کمیسیون های اجتماعی و فرهنگی دوره نهم بهتر از دوره ای پیشین است یادآور شد: 60 درصد از لوایح مجلس از کمیسیون اجتماعی میگذرد و این امر نشان دهنده مهم بودن این کمیسیون است.
قاضی زاده در خصوص صحبت های رییس جمهور در سفر به آمریکا و نرمش سخنان وی گفت: ادبیات رییس جمهور در خصوص رابطه با آمریکا در گفتگو با یک خبرنگار بود و حرف های وی را سال ها است که افراد دیگری در جامعه میزنند اما چون صحبت این دوره رییس جمهور آتشین نبود عده ای آن را بابی برای رابطه با آمریکا برشمردند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس در خصوص این سوال که واقعیت نامه تشکر نمایندگان از رییس جمهور در خصوص انتصاب مرتضوی چه بود تصریح کرد: نامه ای در مجلس چرخانده میشد که صندوق تأمین اجتماعی سازمانی اداره شود بهتر است و ما هم رای تشکر از این نظر رییس جمهور زیر آن نامه را امضا کردیم اما رییس فعلی کمیسیون اجتماعی مجلس یک باره طرفدار دوآتشه مرتضوی شد و از آن نامه نیز با عنوان نامه تشکر نمایندگان با این انتصاب در مصاحبه ای نام برد، که پس از آن طوفانی به پا شد ولی ما که دیگر نامه را پیدا نکردیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس جانبداری را حق رسانه ها دانست و گفت: باید اجازه داد تا هر رسانه ای طبق سلیقه حرفهایشان را بزنند اما باید حرکت آنها در چارچوب قانون باشد.
وی تقابل بین دولت و مجلس را نتیجه نبودن احزاب سیاسی در کشور دانست و افزود: نبود احزاب موجب شده تا اشخاص جای آنان را بگیرند و رفتار حزبی داشته باشند.
قاضی زاده در جواب به این سوال که چرا از آستان قدس رضوی تحقیق و تفحص به عمل نمی آید بیان کرد: در قبال آستان قدس ما منفعل عمل نکرده ایم و سالی یک بار نیز نمایندگان استان با تولیت آستان قدس رضوی جلسه دارند که در آن نمایندگان شفاف حرف هایشان را میزنند.
وی ادامه داد: وقتی میشود در پایین دست به خیلی از مشکلات رسیدگی کرد چه لزومی دارد آن را بزرگ کرد اما در پرونده دانشگاه آزاد به دلیل جوابگو نبودن رییس پیشین و فعلی این دانشگاه قرار است تحقیق و تفحص از این دانشگاه در صحن علنی مجلس صورت گیرد.
قاضی زاده گفت: یکی از مقصرین التهاب در بازار ارز مجلس بود که رصد و پیش بینی وضع موجود را نکرد و اگر کمیته ای که در مجلس به این منظور ایجاد شده زودتر تشکیل میگرفت شاید این اتفاقات نمی افتاد.
وی راه اندازی بورس ارز را یک پیشنهاد مجلسی دانست و افزود: بسیاری از ابزار های مجلس نامرئی است اما در مجموع همه سوار بر یک کشتی هستیم و در هر مسئله ای که وجود دارد مجلس نیز نقش دارد./س


برچسب ها: نماینده ، مردم ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.