سید حسن نصرالله در سخنرانی امشب خود به تشریح عملیات غافلگیرکننده اخیر موسوم به عملیات ایوب در نفوذ یک فروند پهپاد به عمق استراتژیک رژیم صهیونیستی پرداخت و تاکید کرد: این اقدام ثایت کرد حزب الله امکان گذر از تمامی موانعی رژیم صهیونیستی را دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از به نقل از المنار، دبیرکل حزب الله لبنان لحظاتی پیش سخنرانی درباره موضوع پهپاد نفوذ کرده به عمق رژیم صهیونیستی آغاز کرده است.

وی در ابتدا اظهار داشت: موضوع اصلی سخنرانی ام درباره هواپیمای بدون سرنشین وارد شده به عمق رژیم صهیونیستی است.

وی با تاکید بر اینکه پهپاد نفوذ کرده به خاک اسرائیل متعلق به حزب الله لبنان بود، افزود: ما در یک مرحله از تحول عملیاتی در منطقه هستیم که اسرائیلی ها بسیار نگران کرده است.

نصرالله افزود: موضوع این است که حزب الله لبنان یک پهپاد را از طریق دریا بسوی فلسطین اشغالی فرستاد و این پهپاد با عبور از رادارهای رژیم صهیونیستی از بسیاری از نقاط حساس آنها گذشت و بر فراز تاسیسات دیمونا ساقط شد.

وی با اشاره به اینکه نتانیاهو  امروز به طور رسمی اعتراف کرد که پهپاد وابسته به حزب الله بوده ، افزود: این نخستین برای بار است که مقاومت از این نوع هواپیما استفاده می‌کند. البته اسرائیل درباره شناسایی هواپیما در آسمان سرزمین‌های اشغالی به مردم خود دروغ گفته است و ما فقط به اسرائیل در حد مشاهده این هواپیما اجازه جمع آوری اطلاعات دادیم.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه این پهپاد نمونه ای مشابه از پهپاد مرصاد ساخت ایران است، تاکید کرد: برخلاف برخی نظرات ارائه شده پهپاد روسی نیست و ساخت ایران است و توسط متخصصان حزب الله مونتاژ شده بود.  موفقیت این هواپیما در این است که توانسته صدها کیلومتر به داخل سرزمین‌های اشغالی نفوذ کند بدون آنکه سیستم دفاع موشکی اسرائیل از آن با خبر باشد.

وی افزود: ساخت این پهپاد و میزان پرواز آن بر فراز رژیم صهیونیستی نشان دهنده میزان پیشرفت نظامی حزب الله است که به حدی رسیده اند که اسرائیل هم به آن آشکارا اعتراف کرد. موفقیت این عملیات در این بود که این هواپیمای بدون سرنشین صدها کیلومتر بر فراز مناطقی پرواز کرد که به صورت گسترده ای مراقبت می شد.

دبیرکل حزب الله لبنان باشاره به اینکه این نوع از عملیات ها فقط بخش بسیار کوچکی از قدرت نظامی حزب الله است، افزود:  حزب الله بخشی از توانمندی هایش را نشان می دهد و میزان بیشتر آن را مخفی نگه می دارد. البته نمایان شدن این پهپاد نشان داد که مقاومت توانایی پنهان سازی توان نظامی خود را دارد.

وی تاکید کرد: این آخرین عملیاتی نیست که انجام دادیم و با این پهپاد پیشرفته به ماموریتهای اطلاعاتی بر فراز اسرائیل ادامه می دهیم. در واقع با این پرواز توانستیم قدرت خود را به رخ اسرائیل بکشیم و عملیاتهای غافلگیرکننده تری در انتظار آنها است. این حق طبیعی ماست که در سرزمینهای اشغالی پروازهای تجسسی دیگری نیز انجام دهیم. نفوذ به آسمان سرزمین های اشغالی پاسخی  به نقض مکرر حریم هوایی لبنان توسط رژیم صهیونیستی است.

نصرالله افزود: نام این عملیات را به یاد شهید حسین ایوب نام نهادیم که از متخصصان حزب الله در امور نظامی بود و در همین راه نیز به شهادت رسید.

وی در بخش دوم سخنرانی خود به اوضاع سوریه اشاره کرد و افزود: از نخستین روزهای آغاز ناآرامیهای سوریه اعلام کردند که حزب الله هزاران نیرو به سوریه اعزام کرده و در حال جنگ در کنار نیروهای ارتش علیه مخالفان هستند، این ادعایی دروغ بود و همچنان ما آن را تکذیب می کنیم. البته اگر روزی سوریه از ما بخواهد در آنجا مبارزه می کنیم و به آنجا می رویم. البته نظام سوریه تاکنون از ما نخواسته در این جبهه بجنگیم.

وی درباره موضوع انبارهای سلاح حزب الله تاکید کرد: رسما می گوییم که انبارهای سری و مخفیانه داریم. ما انبارهای خود را در مناطق مختلف توزیع کرده ایم و عقلانی نیست با وجود دشمن صهیونیستی آن را در یک منطقه متمرکز کنیم. انبارهای سلاح حزب الله کاملا سری و غیر قابل کشف هستند ولی ممکن است خطاهای انسانی عامل کشف آنان شود.

نصرالله افزود:  باید موضع خود را درباره موضوع سوریه و شهادت ابوعباس  روشن کنیم چون رسانه ها به اندازه کافی دراین باره صحبت کرده اند. ما به طور واضح موضع حزب الله لبنان را در سوریه اعلام کرده ایم و تمامی مسئولیتهای آن را می پذیریم. از نخستین روزهای آغاز ناآرامیهای سوریه اعلام کردند که حزب الله هزاران نیرو به سوریه اعزام کرده و در حال جنگ در کنار نیروهای ارتش علیه مخالفان هستند، این ادعایی دروغ بود و همچنان ما آن را تکذیب می کنیم.در لبنان مسئله ای مخفی نمی ماند و ما نمی توانیم به خانواده شهیدان دروغ بگوییم. این تعداد کشته شدگانی که ادعا می شود وابسته به حزب الله هستند در کجای لبنان زندگی می کنند؟

وی افزود: ما تاکید داریم که همچنان دخالتی در اوضاع سوریه نداریم اما در توضیح شهادت ابوعباس که در منطقه هرمل نزدیک به سوریه شهادت رسیده باید بگویم که در برخی از روستاهای مرزی سوریه در نزدیکی هرمل اتباع لبنانی از قومیتهای مختلف زندگی می کنند و تعداد ساکنان لبنانی در داخل مناطق مرزی سوریه 30 هزار نفر هستند.

آنها از سالها پیش در مناطق مرزی سوریه زندگی می کنند و با مردم شهر حمص سوریه مبادلات تجاری دارند. حزب الله لبنان همچون بسیاری از مناطق لبنان هوادارانی و حامیانی دارد. در آغاز ناآرامیها گروهکهای مسلح به اتباع لبنانی دراین منطقه حمله بردند و خانه ها را به آتش کشیدند و مردم را قتل عام کردند.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: برخی از مردم در هنگام روبرو شدن با این حملات تصمیم به ترک خانه هایشان گرفتند و برخی دیگر اعلام کردند که می خواهند با گروهکهای مسلح مبارزه کنند و ما وظیفه داشتیم از آنها حمایت کنیم.

وی افزود: من ادعاهای مطرح شده درباره ایجاد یک جبهه جدید از سوی حزب الله در موضوع بحران سوریه را تکذیب می کنم.

اما هر آنچه درباره شهید ابوعباس در رسانه ها مطرح شده دروغ است، همه وی را در منطقه بقاع جنوب لبنان می شناسند که مسئول نیروهای پیاده نظام حزب الله لبنان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار