دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دوم سخنرانی خود به موضوع سوریه و ادعاهای اخیر رسانه ها علیه حزب الله پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از به نقل از المنار، وی تاکید کرد: رسما می گوییم که انبارهای سری و مخفیانه داریم. ما انبارهای خود را در مناطق مختلف توزیع کرده ایم و عقلانی نیست با وجود دشمن صهیونیستی آن را در یک منطقه متمرکز کنیم.

موضوع سوریه و شهادت ابوعباس درسوریه است که باید موضع خود را در این زمینه روشن کنیم چون رسانه ها به اندازه کافی دراین باره صحبت کرده اند. ما به طور واضح موضع حزب الله لبنان را در سوریه اعلام کرده ایم و تمامی مسئولیتهای آن را می پذیریم.

از نخستین روزهای آغاز ناآرامیهای سوریه اعلام کردند که حزب الله هزاران نیرو به سوریه اعزام کرده و در حال جنگ در کنار نیروهای ارتش علیه مخالفان هستند، این ادعایی دروغ بود و همچنان ما آن را تکذیب می کنیم.

در لبنان مسئله ای مخفی نماند و ما نمی توانیم به خانواده شهیدان دروغ بگوییم. این تعداد کشته شدگانی که ادعا می شود وابسته به حزب الله هستند در کجای لبنان زندگی می کنند.

ما تاکید داریم که همچنان دخالتی در اوضاع سوریه نداریم اما در توضیح شهادت ابوعباس که در منطقه هرمل نزدیک به سوریه شهادت رسیده باید بگویم که در برخی از روستاهای مرزی سوریه در نزدیکی هرمل اتباع لبنانی از قومیتهای مختلف زندگی می کنند و تعداد ساکنان لبنانی در داخل مناطق مرزی سوریه 30 هزار نفر هستند.

آنها از سالها پیش در مناطق مرزی سوریه زندگی می کنند و با مردم شهر حمص سوریه مبادلات تجاری دارند. حزب الله لبنان همچون بسیاری از مناطق لبنان هوادارانی و حامیانی دارد. در آغاز ناآرامیها گروهکهای مسلح به اتباع لبنانی دراین منطقه حمله بردند و خانه ها را به آتش کشیدند و مردم را قتل عام کردند.

برخی از مردم در هنگام روبرو شدن با این حملات تصمیم به ترک خانه هایشان گرفتند و برخی دیگر اعلام کردند که می خواهند با گروهکهای مسلح مبارزه کنند و ما وظیفه داشتیم از آنها حمایت کنیم.

من ادعاهای مطرح شده درباره ایجاد یک جبهه جدید از سوی حزب الله در موضوع بحران سوریه را تکذیب می کنم.

اما هر آنچه درباره شهید ابوعباس در رسانه ها مطرح شده دروغ است، همه وی را در منطقه بقاع جنوب لبنان می شناسند که مسئول نیروهای پیاده نظام حزب الله لبنان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار