آموزش تكنيك هاي عكاسي و فيلمسازي خلاق با تلفن همراه با هدف فرهنگ سازي در راستاي شناخت كاربران تلفن همراه توسط استادان برجسته در كارگاه هاي آموزشي ،تدريس مي شود.

فرجاد خوشبين دبير جشنواره فيلم و عكس همراه تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص جزئيات نخستين جشنواره فيلم و عكس همراه تهران گفت: دركنار جشنواره فيلم و عكس همراه تهران كه 1 تا 4 اسفند ماه برگزار مي شود حدود 7كارگاه آموزشي در سطح دانشگاه هاي كشور تدارك ديده شده است.
وي در خصوص جزئيات اين كارگاه ها افزود: در سطح دانشگاه هاي تهران تاكنون با دانشگاه هنر، شهيد بهشتي، علامه طباطبايي و سوره موافقت و صحبت هاي اوليه انجام گرفته و گفتگو با باقي دانشگاه ها در دست اقدام است.
خوشبين تصريح كرد: در طول اين كارگاه ها اصول اوليه آشنايي كاربران تلفن همراه با اين رسانه به صورت عملي تدريس مي شود.
وي بيان كرد: مخاطبان اصلي اين جشنواره كليه ي كاربران تلفن همراه هستند و از اين ابزار صرفا به صورت يك ابزار ارتباطي استفاده مي كنند با برپايي اين كارگاه ها، كاربران تلفن همراه به ويژه جوانان، دانشجويان و علاقه مندان با ثبت نام در اين كارگاه ها اصول اوليه استفاده خلاقانه از تلفن همراه براي عكاسي و فيلم سازي آموزش مي بينند.
دبير جشنواره عكس و تلفن همراه اظهار داشت: در پايان هر فرد شركت كننده در اين كارگاه ها با تهيه عكس و فيلم آثار خود را به جشنواره ارسال مي كند و آثار آن ها در بخش اصلي و ويژه جشنواره شركت داده مي شود و همچنين به صورت جداگانه مورد داوري قرار مي گيرند و به آثار برتر نيز جايزه اي اهدا مي شود.
خوشبين تاكيد كرد: در اين كارگاه ها تاكيد اصلي به تفاوت تلفن همراه با ديگر ابزار رسانه اي مانند عكاسي و فيلم برداري است كه مخاطبان به اين نتيجه برسند كه مي توان از تلفن همراه به عنوان ابزار هنري و خلاقانه استفاده كرد.
وي افزود: تكنيك هاي هنر عكاسي و فيلم برداري توسط استادان دكتر مهدي مقيم نژاد و مهرداد اسكويي (فيلمساز و عكاس )در اين كارگاه ها به علاقه مندان آموزش داده مي شود.
 وي ادامه داد: كارگاه هاي آموزشي در آبان و آذر 1391 در دانشگاه هاي مختلف برگزار مي شود كه تاكنون برگزاري اين كارگاه ها در دانشگاه هاي هنر، شهيد بهشتي و سوره قطعي و تاييد شده و به زودي زمان آن به علاقه مندان اعلام خواهد شد.
وي تصريح كرد: علاقه مندان براي شركت در اين كارگاه ها مي توانند با مراجعه به سايت جشنواره www.tfpf.mobiثبت نام كرده و محل برگزاري كارگاه ها به آنها اطلاع رساني خواهد شد و همچنين ششمين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال شيوه دومي براي ثبت نام در كارگاه هاي آموزشي است كه متقاضيان مي توانند با مراجعه به غرفه جشنواره براي حضور در اين كارگاه ها ثبت نام كنند.
وي اظهار داشت: ايده كليه تبليغات جشنواره مشاركت كليه كاربران تلفن همراه است كه مردم در حال نشان دادن و يا گرفتن عكس با تلفن همراه ،ژست گرفته و عكاسان ما از آنها عكس مي گيرند و از اين عكس ها در تبليغات و سايت جشنواره ،تيزر ،بيلبرد استفاده مي شود.
خوشبين خاطر نشان كرد: در ششمين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال قسمت هايي به عنوان آتليه همراه طراحي شده كه به مردم يادآور مي شود كه مي توان از تلفن همراه در حد دوربين آتليه عكاسي استفاده كرد ومردم در آتليه همراه با ژست هاي مورد علاقه خود عكس مي گيرند و از اين عكس ها نيز در تبليغات بعدي جشنواره و محصولات اطلاع رساني استفاده مي شود.
گفتني است، مهلت ارسال براي شركت در جشنواره تا 10دي ماه بوده و همچنين نمايش نخستين جشنواره عكس و همراه تهران از 1تا 4 اسفند 1391 برگزار مي شود./ی2
برچسب ها: عکاسی ، تلفن همراه ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار