نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اردبیل در دو فاز صاحب پالایشگاه می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /منصور حقیقت‌پور صبح امروز در دیدار با اهالی اردبیل و در بیان عملکرد 110 روزه نمایندگی خود در اردبیل افزود: اعتقاد داریم که اردبیل نیازمند توسعه زیر‌ساخت‌هاست و تلاش ما نیز در این جهت است تا توسعه زیر‌ساخت‌های منطقه به سرعت و شایستگی اتفاق بیفتد.

وی گفت: توسعه زیر‌ساخت‌ها به کار‌آمدی اقتصاد و اشتغال کمک کرده و رونق بیش از گذشته را زمینه‌ساز می‌شود.

این نماینده مجلس به جلسات متعدد و ملاقات‌های گوناگون با وزرا و مسئولان ارشد کشور در پیگیری مسائل و مشکلات منطقه اشاره کرد و افزود: در نشستی که با وزیر نفت داشتیم برای احداث پالایشگاه نفت در اردبیل مجوز و موافقت لازم اخذ شد تا با مشارکت 20 درصدی دولت و 80 درصدی بخش خصوصی پالایشگاه اردبیل احداث شود.

حقیقت‌پور گفت: ما این موضوع را با جزئیات و تمام تعهدات وزارت نفت پیگیری می‌کنیم و قرار است بعد از احداث پالایشگاه شماره یک پالایشگاه شماره دو نیز اجرایی و احداث شود که وزیر نفت برای اجرایی شدن آن شرطی گذاشته است.

وی افزود: ما به شرطی شاهد احداث فاز دوم پالایشگاه خواهیم بود که نفت کشور آذربایجان با ورود به پالایشگاه اردبیل مورد فرآوری قرار گرفته و زمینه توسعه واقعی فراهم آید.

نماینده مردم اردبیل،‌نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت : با سازماندهی و احداث دو پالایشگاه امیدواریم تعداد زیادی از بیکاران منطقه مشغول فعالیت شوند.

حقیقت‌پور همچنین دغدغه تامین گاز در فصل زمستان در استان را یادآور شد و افزود: به دلیل آنکه منطقه ما در انتهای شبکه لوله‌گذاری است لازم است خط تزریقی گاز از طریق میانه به خلخال انتقال یافته تا در پیک مصرف گاز با مشکلی مواجه نشویم./س 

 

برچسب ها: اردبیل ، صاحب ، پالایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.