رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه پلیس با توجه به سرعت گسترش فضای مجازی تسلط خوبی بر این فضا دارد، گفت: مقابله با جرایم فضای مجازی بر عهده پلیس است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، سردار هادیانفر ضمن حضور در غرفه پلیس فتا در هشتمین روز برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال افزود : پلیس بر فضای مجازی تسلط خوبی دارد این در شرایطی است که کاربران و متعاقب آن مجرمان و متخلفان این فضا به سرعت در حال افزایش است .  
وی بیان داشت : پلیس فتا با رویکرد و راهبردهای مختلف در حوزه های شناسایی زمینه های وقوع جرم ، پیشگیری از جرایم ، مقابله و برخورد با جرایم و آموزش همگانی را به مرحله اجرا ذاشته و مقابله با جرایم فضاسی مجازی را بر عهده گرفته است .  
وي ادامه داد : بسیاری از جرایم در حوزه های مالی ، اطلاعات شخصی ، خانوادگی ، حوزه های امنیتی موسسات دولتی به وقوع می پیوندد که پلیس فتا با شیوه های مستمر اشراف کامل نسبت به سایت ها و شبکه های اجتماعی پیدا کرده و تهدیدات و آسیب های مرتبط بر فضای مجازی را در مقاطع مختلف زمانی احصاء و بروز می کند و بر مبنای این شناخت راهبردهای مقابله با جرایم ، پیشگیری و آگاه سازی کاربران و جامعه را تعیین می کند .  
رییس پلیس فتا اذعان کرد : این سیاست و راهبردها بر تمامی پلیس فتا استان های کشور حاکم و اقدامات به صورات متمرکز اعمال می شود .  
سردار هادیانفر خاطرنشان کرد : در حال حاضر با وجود کاربران بسیار زیاد و عدم وجود محدوده جغرافیایی و همچنین عدم آگاهی و تسلط کامل کاربران به فضای مجازی عوامل موثری در افزایش ارتکاب جرایم  در حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات بوده و وظیفه پلیس را سنگین و دشوار نموده است ./ف
برچسب ها: جرایم ، فضا ، مجازی ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار