تیم والیبال کرمان هر چند که سال گذشته به رقابت های لیگ دسته اول کشور سقوط کرد اما به نظر می رسد راهی که برخی افراد با کار شکنی های خود برای حل معظل والیبال در قبال هیئت والیبال و تیم والیبال کرمان در سال جاری در نظر گرفته اند ره ترکستان باشد و معظلی از این تیم را حل نکنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان :

والیبال کرمان که سالهای گذشته حرفهای زیادی برای گفتن داشت ، اکنون در بحرانی ترین وضعیت خود قرار دارد , بحرانی که اگر حل نشود به کلی استعدادهای والیبال استان را نا امید می کند.

بحران والیبال استان کرمان از سال سیاه والیبال کرمان در سال گذشته آغاز شد .

والیبال استان در طی سه سال حضورش در رقابت های لیگ برتر والیبال توانست به عناوین قابل توجه ای دست پیدا کند ، عناوینی که شاید کمتر کسی از تیم والیبال کرمان با امکانات و بودجه نا چیزش انتظار داشت.

در سال چهارم حضور تیم هیئت والیبال کرمان این هیئت یکی از بزرگان والیبال را از دست داد که این سرآغاز (ره ترکستان ) این تیم به سمت تیرگی والیبال در استان بود.

در این سال نبود شخصی مانند علی رضایی رئیس پیشین والیبال موجب شد اشخاصی که تنها عقیده شان خون در شیشه کردن افراد بود به سرپرستی این هیئت گمارده شوند.

عدم اسپانسر بخشی از بی نظمی های والیبال استان است که نگرانی ورزش دوستان را دربر داشته است .

تیم والیبال کرمان که سال قبل در ادامه کارش در سوپر لیگ با دعوا و جنجال زیادی موفق شد در لیگ برتر حضور یابد ، در نهایت به لیگ دسته یک سقوط کرد و در سال جاری به دلیل نبود اسپانسر وحامی مالی همچنان بلاتکلیف و با بار بدهی بالای خود به تیمی شکست خورده تبدیل شده است.

سال گذشته هر چند والیبال دوستان کرمانی خرسندی زیادی از نتایج تیم والیبال کرمان نداشتند اما در 175 کیلومتر آن سو تر جوانان سیرجانی توانستند با کسب نتایج خوب و قرار گرفتن در رده نخست لیگ دسته اول کشور به لیگ برتر والیبال کشور صعود کنند اما در سال جاری این نماینده خوب کرمان نیز از حضور در رقابت های لیگ برتر والیبال کشور انصراف داد.

تیم والیبال گل گهر سیرجان که در طی سال های گذشته حضورش موفق به کسب عناوین بالای جدول و حتی راه یافتن به مسابقات آسیایی شده بود ، در سال جاری از لیگ برتر باز ماند.

500 میلیون تومان، رقم بدهی هیئت والیبال استان کرمان

دبیر هیئت والیبال استان کرمان در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران جوانِ کرمان گفت : تیم والیبال کرمان همچنان برای حضور در بازیهای دسته یک بلاتکلیف است.

وی افزود: : برای حضور تیم در لیگ دسته یک اعلام آمادگي کردیم ولی تا وقتی نتوانیم تیم را به اسپانسری متصل کنیم نمی توانیم در بازیها شرکت کنیم.

وی رقم بدهی هیئت والیبال استان کرمان طی سالهای 88 تا 91 را 500 میلیون تومان بیان کرد و افزود: تمامی این رقم مربوط به سرپرست پیشین این هیئت رضا جزینی زاده است.

گل گهر هم در لیگ برتر شرکت نمی کند

محمدر ضا شریف پور سرپرست تیم والیبال گل گهر سیرجان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان در مورد حضور تیم گل گهر سیرجان گفت: وضعیت تیم گل گهر سیرجان به دلیل نداشتن بودجه کافی مشخص نیست و به احتمال زیاد این تیم نمی تواند در لیگ برتر شرکت کند .

وی افزود: برای حضور در لیگ برتر والیبال کشور هر تیمی باید حدود 1میلیارد و 300میلیون تومان هزینه کند که گل گهر سیرجان تنها 400 میلیون در سال جاری بنا به تدبیر مسولان باشگاه کنار گذاشته است..

شریف پور اظهار داشت: در رقابت های لیگ دسته اول کشور در سال جاری تیم گل گهر سعی دارد با ترکیبی کاملا بومی این دوره از مسابقات را آغاز کند و این امر خواسته مسولان باشگاه است.

مشکلات هیات والیبال و تیمهای والیبال کرمان در شرایطی است که امیری مدیرکل فرودگاههای استان به عنوان رئیس جدید هیئت والیبال معرفی شد تا با بحران های تیم و مشکلات والیبال استان کم شود، اما وی به یکباره به عنوان مدیر کل فرود گاه های استان گلستان معرفی شد و علی اکبر ثابتی پور دبیر هیئت پیشین به عنوان سرپرست هیئت والیبال معرفی شد تا در کنار مدیریت خوب خود در هیئت های گذشته ، این بار هیئت والیبال را از منجلابی که هروز بیشتر در آن فرو می رود ، بیرون آورد.

شهسواری در تیم ملی والیبال ایران

شریف پور ادامه داد: رسول شهسواری نیا لیورو تیم ملی والیبال جوانان که نقش زیادی در کسب عنوان سوم مسابقات قهرمانی آسیا برای تیم ملی والیبال جوانان ایران داشت یکی از پدیده های سیرجان است که در سال جاری با پیوستن به تیم لیگ برتری سایپا البرز با این تیم کار می کند.

هیئت والیبال کرمان در سال جاری تلاش زیادی را برای رشد والیبال در استان کرمان داشت که از این موارد می توان به تلاش برای یافتن اسپانسر برای تیم های بانوان و آقایان و افتتاح مدرسه تخصصی والیبال اشاره کرد.

دعوت دو بانوی والیبالیست به اردوی تیم ملی والیبال نشسته

مريم ايرانمنش مربي واليبال نشسته بانوان كرمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان گفت:: فدراسيون ورزشهاي جانبازان و معلولين اولين جشنواره استعداد يابي جوانان دختر و پسر را در رده سني 13 تا 21 سال در 9 رشته از تاريخ 24 لغايت 28 شهريور ماه در مشهد مقدس برگزار نمود.
وی افزود: در اين جشنواره بالغ بر 35 نفر ورزشكار دختر در رشته واليبال نشسته از سراسر ايران طي 3 روز مورد تست و آزمون قرار گرفتند، كه از اين تعداد 18 نفر جهت شركت در اردوي تيم ملي جوانان اعزامي به مسابقات 2013 مالزي انتخاب گرديدند.
ایرانمنش تصریح کرد: از بين 4 بازيكن شركت كننده در اين جشنواره از استان كرمان 2 بازيكن ، خانم ها بتول جعفريان و مريم اسحاقي از دعوت شدگان به اردو تيم ملي جوانان مي باشند.

بانوان والیبالیست کرمانی به دنبال اسپانسر

دبیر هیات والیبال کرمان درباره تیم والیبال لیگ برتری بانوان کرمان گفت: تاکنون شهرداری اسپانسر تیم بوده ولی از امسال از زیر بار این تیم شانه خالی کرده است و بازهم باید به دنبال جذب اسپانسر برای این تیم باشیم هرچند که تیم بانوان با 30 میلیون تا 50میلیون تومان هم بسته می شود.

افتتاح نخستین مدرسه تخصصی والیبال در کرمان

نخستین مدرسه تخصصی والیبال ویژه دانش‌آموزان ناشنوای دختر مقطع راهنمایی استان کرمان در مجتمع آموزشی فرزانه شهرکرمان افتتاح شد.

محمود محمودی نیا معاون تربیت ‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان گفت : بر اساس سیاستهای سال تحصیلی جاری ، 50 مدرسه تخصصی در رشته‌های والیبال، بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز، فوتسال و ژیمناستیک راه‌اندازی شده است.

یکی دیگر از اقدامات مثبت هیئت والیبال در کرمان تاثیر مربیان بین المللی کرمان دراین هیئت است و گواه این مطلب معرفی استعداد های ناب والیبال در استان به جامعه والیبال کشور و تیم های ملی والیبال ایران از سوی این مربیان با غیرت کرمانی است.

در حالیکه روزگاری نتایج درخشان والیبال کرمان ، ناکامی های فوتبالیست های کرمانی را تحت شعاع قرار می داد ، اکنون کسی از مسولان ورزش کرمان در خصوص اوضاع نامنا سب این هیئت آنان را یاری نمی کند؟

به راستی مصوب منجلاب کنونی والیبال استان کرمان کدام یک از ارگانها و ادارات ورزشی و غیر ورزشی کرمان است؟/س

گزارش محمد علی موحدی

برچسب ها: گزارش ، والیبال ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.