عدم آگاهی و نبود دانش لازم بزرگترین مانع در توسعه زراعت چوب به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، کارشناس تولید نهال صنوبر گفت: متاسفانه زراعت چوب در کشور را عده‌ای بر عهده دارند که براساس دانش بومی کار کرده و با دانش نوین آشنایی چندانی ندارند.

سالاری افزود:یکی از اقداماتی که برای توسعه زراعت چوب همچون تولید چوب صنوبر باید انجام داد این است که افراد را با روش‌های نوین آشنا کرد تا با پیاده سازی آن مانع بروز مشکل همچون توسعه آفت شد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت موجود تولید چوب در کشور به‌خاطر نبود دانش کافی چندان مناسب نیست، تصریح کرد: برنامه‌ریزی وسیعی در این رابطه باید انجام داد چراکه برداشت از جنگل‌های کشور بیش از حد توان این مناطق است و نیاز به بازتعریف مجدد دارد.

این کارشناس منابع طبیعی به ضرورت توجه به امر آموزش اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد درآمد با کمترین هزینه و کوتاه‌ترین زمان باید مد نظر در توسعه زراعت چوب باشد چراکه در حال حاضر صنایع چوب کشور با 30 درصد ظرفیت کار می‌کنند و نیاز به چوب خام بسیار جدی است.

این کارشناس منابع طبیعی نقش جنگل‌ها را تولید اکسیژن، حفظ آب و حفظ خاک عنوان و خاطرنشان کرد: چوب مورد نیاز در مزارع باید تولید شود و به جنگل‌ها باید به چشم ذخائر بی‌بازگشت نگاه کرد و از برداشت چوب آن ممانعت به عمل آورد./س

برچسب ها: دانش ، زراعت ، چوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.