قلعه تاریخی پوسکان کازرون تخریب نشده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: قلعه پوسکان کازرون تخریب نشده و این قلعه هیچ آسیبی ندیده است.
فریدون فعالی با اشاره به نشر برخی اخبار در خصوص تخریب قلعه پوسکان در کازرون افزود: این اخبار صحت ندارد و در بررسی‌ها و بازدید‌ها مشخص شد که هیچ گونه آسیبی به این قلعه تاریخی نرسیده است.
وی اظهارداشت: در ادوار گذشته آسیب دیدگی‌هایی جزئی به این قلعه تاریخی به دلیل قدمت بالای قلعه و بر اثر عوامل طبیعی وارد شده اما در سال‌های اخیر هیچ گونه آسیبی به این قلعه وارد نشده است.
وی افزود: موضوع حفاری‌های غیر مجاز در این قلعه نیز صحت ندارد و حفاظت از این بنا با استفاده از تمام توان و امکانات، علی رغم صعب العبور بودن مسیر و فاصله زیاد قلعه با جدیت در دستور کار قرار دارد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اضافه کرد: این قلعه توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی استان حفاظت می‌شود و موضوعاتی مانند چرای دام در اطراف قلعه و ایجاد پناهگاه و مامن توسط چوپان‌های محلی در این قلعه نیز صحت ندارد.
قلعه پوسکان در 55 کیلومتری جنوب شهر کازرون در استان فارس قرار دارد که متعلق به دوره ساسانیان است و به صورت چهار گوش و با شش برج و بارو در دو طبقه ساخته شده است./س

برچسب ها: تکذیب ، تخریب ، پوسکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.