نماينده نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت:‌ اگر به سوالات و احساسات يك نسل جوان پاسخ درست و منطقي داده نشود موجب سرخوردگي، نااميدي و نهايتا طغيان نسل جوان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالجباري نماينده نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي اظهار داشت: موضوع مورد بحث ما امروز اين است كه تفاوت‌هاي موجود بين كسي كه در دبيرستان است و هم‌اينك وارد دانشگاه شده است را مورد بررسي قرار دهيم و به اين نكته توجه كنيم كه با فرزندان‌مان چگونه برخورد كنيم.

وي تصريح كرد: پيامبر اكرم (ص)‌عمر انسان را به سه دسته كودكي، جواني و پيري تقسيم كردند بنابراين فرزندان ما امروز در دوره جواني به سر مي‌برند و احساس بزرگي مي‌كنند و نياز به استقلال فكري و عملي دارند؛‌ پس بهتر است در ارائه مطلب‌مان به جوانان‌مان نسبت به دوران سني گذشته او تفاوت‌هايي قائل شويم.

عبدالجباري با اشاره به اينكه پدرها و مادرها بايد همپاي فرزندانشان رشد فكري داشته باشند، اظهار داشت: مشكلي كه ما اينك با آن مواجه هستيم اين است كه خانواده مطلبي را به فرزندش آموزش مي‌دهد كه اين با آن چيزي كه در دانشگاه به او القا مي‌شود در تضاد است، از اين رو سفارش مي‌كنيم كه خانواده‌ها همپاي فرزندانشان رشد فكري و اجتماعي داشته باشند. از طرفي والدين مي‌بايست به مطالب و آموزه هاي ديني كه به فرزندان خود مي‌گويند خود نيز پايبند باشند تا رفتار و گفتارشان با هم در تعارض نباشد؛‌ما اگر مي‌خواهيم بر فرزندان‌مان تاثيرگذاري خوبي داشته باشيم بايد پا به پاي آنها خودمان نيز اجرا كننده حرف‌هايمان باشيم.

نماينده نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي خاطرنشان كرد:‌ امام علي (ع) مي‌فرمايند: اگر پدر و مادر ذهن فرزند را مشغول كردند فكر او پرمي‌شود در غير اين صورت ديگران و هوا و هوس ذهن او را پر مي‌كند، برخورد بزرگترها بايد با نسل جوان براساس واقع‌بيني، منطق و استدلال باشد زيرا اگر به سوالات و احساسات يك نسل جوان پاسخ درست و منطقي داده نشود موجب سرخوردگي، نااميدي و نهايتا طغيان نسل جوان خواهد شد.

انتهای پیام/

پ2


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار