يک نماينده کنگره امريکا تحريم سامانه حمل و نقل عمومي اين کشور را به علت نصب تبليغات ضد اسلامي، خواستار شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ، "مايک هوندا" نماينده کنگره امريکا از ايالت کاليفرنيا در بيانيه اي که روز چهارشنبه منتشر کرد از مردم خواست تا سامانه حمل و نقل مترو (اعم از متروريل و متروباس) در واشنگتن، کاليفرنيا، مريلند ، ويرجينيا و همينطور در نيويورک را به علت نصب تبليغات ضداسلامي ، مورد تحريم قرار دهند.
وي گفت من سخنان و اظهارات نفرت‏ انگيز را خيلي شخصي مي دانم. ما از تاريخ ياد گرفتيم که اظهاراتي که به حس تنفر دامن مي زنند و همچنين هيستري، عواقب مستقيم و جدي را به دنبال خواهند داشت که اين عواقب بدون شک نتيجه بي تفاوتي اجتماعي، رهبري سياسي ناموفق، و بهرمند نبودن از شهامت براي برخاستن و صحبت کردن عليه نفرت، هستند.
بنرهايي که در واشنگتن نصب شده بودند در ابتدا از جانب مقامات حمل و نقل مترو ضبط و جمع آوري شدند اما مري کولير قاضي ناحيه حکمي را صادر کرد مبني بر اينکه مقامات سيستم حمل و نقل واشنگتن بر اساس حق آزادي بيان که مطابق با قانون اساسي امريکا است، بايد اجازه دهند که اين تبليغات در محل نصب شوند.
هوندا در ادامه تصريح کرد: حق حمايت نکردن از ايجاد نفرت نيز يکي از حقوقي به شمار مي رود که مردم بايد از آن برخوردار باشند و به همين خاطر است که من مردم را به تحريم سيستم حمل و نقل تشويق مي کنم. ما نبايد از سخناني که نفرت را بر مي انگيزند حمايت کنيم.
اين تبليغ ضد اسلامي زائيده فکر پاملا گلر مدير اجرايي يک موسسه حامي اسرائيل موسوم به « دفاع از آزادي آمريکايي» است. وي علاوه بر اين موسسه، بنيان گذار وبلاگ به نام «Atlas Shrugs» است.
تبليغ ضد اسلامي پاملا گلر در هنگام نصب انتقاد عابران و رهگذران مترو را برانگيخت.
اين اقدام ضد اسلامي و محرک نفرت، پس از آن انجام شد که يک فيلم ضد اسلامي ساخت امريکا، ساحت مقدس پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) را مورد اهانت قرار داد و خشم مسلمانان سراسر جهان را باعث شد.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار