معاون پژوهشی دانشگاه تبریز با یادآوری اهمیت برگزاری کنگره های علمی و نقش آن در توسعه مراکز تحقیقاتی گفت: در بحث تولید علم، یکی از مسایل مهم موضوع نشر آن در جامعه است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، رستمی   در همایش سمپوزیوم جراحی، بیهوشی و رادیولوژی دامپزشکی ایران گفت: انتقال این یافته های علمی از طریق مجلات پژوهشی که حتی به جدیدترین متدها نیز مجهز هستند روندی چندماهه را دارد اما کنگره ها زمینه ای را فراهم می کنند تا نه تنها دستاوردهای جدید علمی با سرعت بین پژهشگران این حوزه انتشار یابند بلکه از سرعت نفوذ بیشتری نیز برخوردار باشند.

وی به تحولات صورت گرفته در علم دامپزشکی در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: یکی از موضوع های مهم و مطرح روز، پزشکی تخصصی و بحث پزشکی مولکولی است که ما این امر را در راهبرد توسعه و پژوهش دانشگاه از طریق دانشکده دامپزشکی دنبال می کنیم.

وی به حفظ نیروی انسانی و محیط زیست نیز در این ارتباط اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مباحث در این زمینه به موضوع تأمین غذای سالم برمی گردد که ما این مسئله راهبردی را نیز در فعالیت­های پژوهشی دانشکده دامپزشکی مدنظر قرار داده ایم.

رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز نیز در این آیین با اشاره به پیشینه علم دامپزشکی گفت: از زمانی که دامپزشکی در جهان پا گرفته تاکنون پیشرفت های چشمگیری داشته و در جایگاه خود علم جراحی را به دنیا معرفی کرده است.

اسدپور با اشاره به اینکه با تأسیس نخستین دانشکده دامپزشکی در ایران در سال 1311 این رشته در کشور پایه گذاری شده است گفت: ما باید در این خصوص از تلاش تمامی اساتیدی که موجب رشد و توسعه این علم شده اند قدردانی نماییم چرا که در سایه همت آنان این رشته اکنون به بالندگی رسیده است.

وی هدف از برگزاری این همایش را بالا بردن سطح علمی دانشمندان جوان و ارایه آخرین دستاوردهای علمی اساتید این حوزه عنوان کرد و گفت: ما معتقدیم در سایه برپایی چنین همایش هایی است که امکان هم اندیشی و تبادل نظر با اساتید دانشگاه فراهم می شود، فعالیت های پژوهشی و آموزشی توسعه می یابند و بر همین اساس امیدواریم که برگزاری این سمپوزیوم امکان استفاده از تجارب اساتید این رشته را فراهم نماید.

دبیر اجرایی دهمین سمپوزیوم جراحی، بیهوشی و رادیولوژی دامپزشکی ایران نیز در این مراسم با ارایه گزارشی از این همایش گفت: برگزاری سلسله همایش های جراحی، بیهوشی و رادیولوژی دامپزشکی ایران از اهمیت اعتبار ویژه ای در بین دانشگاهیان و دامپزشکان برخوردار است و در طول 9 دوره برگزاری موفق آن که سه دوره هم به صورت بین­المللی بوده شاهد استقبال خوب علاقمندان بودیم که این روند در دهمین دوره نیز ادامه داشت.

دکتر سید حسین جارالمسجد افزود: از تیرماه سال گذشته که وب سایت همایش راه اندازی شده، در مجموع 220 عنوان مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که هیات داوران از میان آنها 47 عنوان مقاله را برای سخنرانی و 143 عنوان را برای ارائه به صورت پوستر انتخاب کردند.

وی برگزاری 8 پانل مختلف در زمینه های جراحی بافت های نرم دام های بزرگ و حیوانات خانگی، جراحی ارتوپدی، لنگش، تکنیک های تصویربرداری تشخیصی، بیهوشی، لاپاراسکوپی و طب مکمل را از برنامه های این همایش ذکر کرد و گفت: ارایه 9 سخنران کلیدی توسط اساتید برجسته دانشگاه های کشور، و برگزاری 4 کارگاه آموزشی در زمینه های کاربردی مبانی دندانپزشکی اسب، مدیریت منابع علمی در نوشتن دست نویس های علمی با نرم افزار end note، سونوگرافی در حیوانات کوچک و اصول اجرایی مراقبت از سم در گله های شیری از دیگر برنامه­های این همایش می باشد.

دکتر احمدرضامحمدنیا دبیر انجمن جراحی دامپزشکی ایران نیز در این مراسم با ارایه گزارشی از فعالیت های این انجمن گفت: دوره بعدی سمپوزیوم جراحی، بیهوشی و رادیولوژی دامپزشکی ایران به صورت بین­المللی در دانشگاه مشهد برگزار می شود.

دهمین همایش جراحی، بیهوشی و رادیولوژی دامپزشکی ایران از 19 تا 21 مهر ماه جاری با همکاری انجمن جراحی دامپزشکی ایران در دانشگاه تبریز برگزار می شود./س

 

برچسب ها: تولید ، علم ، نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.