رایت بیش از 800 مگابایت بر روی لوح‌های فشرده معمولی

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، يك كارشناس فناوري اطلاعات گفت: با ارایه برخي ترفندهاي رايانه‌اي، رایت بیشتر از 800 مگابایت بر روی لوح‌های فشرده معمولی امكان‌پذير است.

سيدي، افزود: شاید برای بسياري از افراد پیش آمده باشد كه یک برنامه داراي حجمي معادل 700 مگابایت باشد و فرد قصد دارد كه آن را رایت کند، در این مواقع باید كاربر برنامه را فشرده کند که البته ممكن است علي‌رغم فشرده‌سازي باز هم در فضاي لوح فشرده با كمبود جا مواجه شود که با این ترفند می‌توان بر روی لوح‌های فشرده معمولی حتی تا یک گیگابایت اطلاعات نیز ذخیره کرد.

وی تصریح کرد: ابتدا باید كاربر بررسي كند كه رایترover burning را ساپورت می‌کند يا نه و برای تست این کار مراحل زیر را بايد دنبال کرد: كاربر بايد ابتدا به برنامه Nero رفته و سپس کلیدهای ترکیبی Ctrl + R را فشار دهد و در داخل این پنجره ببیند که در قسمتRecorder information را به روی عبارت Over burn عبارت suported نوشته شده است یا نه و اگر عبارت ساپورت نوشته شده باشد وي می‌تواند از این ترفند استفاده کند.

اين كارشناس فناوري اطلاعات ابراز کرد: فرد در ادامه اين مراحل بايد به منوی File رفته و قسمت preferences را انتخاب کند. سپس در قسمتExpert features دقت کند که عبارت enable over burn فعال باشد و در زیر همین گزینه مقدار مجاز over burn را به دقیقه مشخص کند، حال به منوی File رفته و گزینه New را انتخاب کند و در قسمت Multisession گزینهNo Multisession را انتخاب کرده و سپس در قسمت Burn عبارت Write Method را به Disc at Once تبدیل کند.

گفتني است، بعد از انجام اين ترفند فرد می‌تواند لوح فشرده خود را رایت کند که مقدار رایت نیز بستگی به رایتر آن دارد./س

برچسب ها: رایت ، رایانه ، لوح ، فشرده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.