مديرعامل صندوق حمايت از توسعه كشاورزي خوزستان گفت: ازجمله اقدامات مهمي كه ازسوي اين صندوق انجام شده، واردات بذر ذرت به ميزان 210 تن از كشور اوكراين بود كه با قيمت هر كيلوگرم 7800 تومان بين كشاورزان توزيع شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛عليرضا دارابي در گفت‌وگو با خبرنگاران ـ عنوان‌كرد: به دليل كمبود شديد بذر ذرت در استان و جهت كنترل قيمت آن، كه خيلي افزايش يافته بود، اقدام به واردات اين محصول كرديم كه واردات آن بر قيمت كاذب داخلي تاثير خيلي خوبي گذاشت.

 وي افزود: بذر وارداتي عملكرد خوبي نسبت به كشت‌هاي 4 ساله گذشته را نشان مي‌دهد به طوري كه تاكنون گزارشي مبني بر اعتراض از اين بذر اعلام نشده است.

 مديرعامل صندوق حمايت از توسعه كشاورزي خوزستان بيان‌كرد: درخصوص كود شيميايي نيز با اعتباري معادل دو ميليارد تومان طي دو مرحله متوالي، از پتروشيمي استان كود خريداري و جهت توزيع بين كشاورزان به تعاون روستايي استان واگذار شد.

 دارابي بيان‌كرد: در حال حاضر دو صندوق شهرستاني حمايت از توسعه كشاورزي داريم كه يكي در دزفول و بيش از يك سال در حال فعاليت است و ديگري در بهبهان مي‌باشد كه به محض تامين اعتبار به بهره‌برداري مي‌رسد. همچنين در حال پي‌گيري و بررسي جهت احداث صندوق در شهرستان‌هاي آبادان و خرمشهر هستيم.

 وي اظهارداشت: از اقدامات ديگري كه از سوي اين صندوق انجام شد، تامين اعتبار مورد نياز ميگوپروران به مبلغ 15 ميليارد ريال بوده است كه كمك فراواني به توليد اين محصول و حل مشكلات توليدكنندگان آن داشته است.

 مديرعامل صندوق حمايت از توسعه كشاورزي خوزستان يادآورشد: جهت حمايت از توليد آتي ميگو و تكميل زنجيره توليد آن، كارگروهي تشكيل شد كه مشكلات توليدكنندگان را از مرحله توليد تا برداشت آن بررسي و اعتباراتي را به ميزان نياز، به آن‌ها اختصاص مي‌دهد./س

 


برچسب ها: واردت ، ذرت ، اکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.