فاز نخست توسعه پالایشگاه گاز فراشبند پایان یافت .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس   مدیرعامل شرکت نفت مرکزی دیروز در شیراز از پایان فاز نخست طرح توسعه پالایشگاه گاز فراشبند با هدف ارسال گاز تولیدی میدان های دی و سفید زاخور خبر داد.
مهدی فکور درباره روند راه اندازی طرح توسعه میدان های این شرکت گفت: توسعه پالایشگاه فراشبند برای ارسال گاز تولیدی میدان های دی و سفیدزاخور در دو بخش یی پی سی 1 و 2 انجام می شود و هم اکنون بخش اول این طرح توسعه انجام شده است.
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی افزود: برنده مناقصه بخش یی پی سی 2 توسعه پالایشگاه مشخص شده و خرید کالاهای این میدان ها در دستور کار است.
وی پیش تر سرمایه مورد نیاز برای توسعه میدان های گازی دی و سفید زاخور را 370 میلیون دلار اعلام و تصریح کرد: برنامه تولید 15 و 1 دهم میلیون متر مکعب گاز از میدان های دی و سفید زاخور را یکی دیگر از برنامه های در دست مطالعه شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است.
بر اساس برنامه اعلام شده از سوی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، توسعه میدان های گازی دی و سفید زاخور در سال 92 به بهره برداری می رسد و قرار است گاز تولیدی میدان دی به دلیل شیرین بودن زودتر از میدان سفید زاخور استخراج شود.
شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، یکی از سه شرکت زیر مجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که با تولید حدود 256 میلیون متر مکعب گاز در روز نزدیک به 50 درصد از گاز کشور را تولید می کند.
این شرکت دارای چهار منطقه عملیاتی به نام های نار و کنگان، آغار و دالان، پارسیان و قشم و سرخون که شامل ده میدان گازی فعال است ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.