استاندار اردبیل با اشاره به اینكه در چند سال اخیر گامهای مثبتی در زمینه گسترش گردشگری در كشورمان برداشته شده است گفت : توسعه این صنعت در ایران اسلامی پاسخ محكمی به فشارهای اقتصادی نظام سلطه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اكبر نیكزاد دیروز در نشست كارگروه گردشگری استان اردبیل افزود : ایران زمین دارای جاذبه ها و قابلیتهای بسیار فراوانی در زمینه گردشگری و جذب توریست های خارجی و داخلی است و با تلاشهای خوبی كه برای پیشرفت این صنعت در چند سال اخیر انجام شده است می رود كه كشورمان را از فروش نفت و وابستگی اقتصادی به این فرآورده بی نیاز كند.

وی گفت : اكنون دست كم یكی دو بار سفر در سال به نقاط گوناگون ایران زمین به عنوان یك نیاز در برنامه خانواده های ایرانی گنجانده شده است و آمارهای رسمی ارایه شده نشان می دهند كه در زمینه جذب توریستهای خارجی نیز كشورمان و استان اردبیل از افزایش قابل توجهی برخودار شده است.

نیکزاد از اردبیل به عنوان بی نظیرترین استان ایران در زمینه داشتن قابلیتها و جاذبه های سیاحتی تاریخی و طبیعی یاد و افزود: باید از مجموع این استعدادها به شكل مطلوب استفاده شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اینكه در فصول سرد سال از ظرفیتهای سیاحتی و مراكز اقامتی این استان به شكل مطلوب در زمان حاضر استفاده نمی شود برنامه ریزی برای رفع این مشكل را ضروری دانست و گفت: با بهره برداری از طرح مهم راه آهن اردبیل بطور قطع در آینده روند جذب مسافر و گردشگر به این استان تسهیل می شود.

نیكزاد همچنین افزود : در ارتباط با توسعه صنعت گردشگری در استان اردبیل در چند سال اخیر كارهای مطلوبی انجام شده است كه از آن جمله می توان به دگرگونی های اساسی در بقعه شیخ حیدر مشگین شهر و مجموعه باستانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیل و چندین نمونه دیگر اشاره نمود./س

برچسب ها: اردبیل ، منطقه ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.