فرمانده مرزبانی استان خوزستان از بازسازی روستاهای مرزی و بازگشت سکنه آن که در زمان جنگ مخروبه شده به منظور ارتقای امنیت مرزی منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛سردار حمید هداوند در گفتگو با خبرنگاران طول مرزهای استان خوزستان را 650 کیلومتر اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با اقداماتی که در چند سال اخیر در استان صورت گرفته، مرزهای امن و پر رونق را از نظر تجاری شاهد هستیم.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا فضای لازم را برای مشارکت مرزنشینان در تامین امنیت مرزی فراهم شود و بر همین اساس مرزبانی دارای مجموعه‌ای مردمی خواهد بود و سهم بسیار خوبی در برقراری امنیت خواهد داشت.

این مقام مسئول در مرزبانی استان خوزستان، همچنین با بیان این‌که در شش ماهه نخست سال گذشته یک میلیون و 400 هزار و 995 لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانان خوزستان کشف شد، افزود: در شش ماهه نخست امسال نیز با کشف یک میلیون و 888 هزار و 917 لیتر سوخت قاچاق، کشفیات مرزبانی در این حوزه 33 درصد افزایش داشته است.

هداوند تصریح کرد: همچنین با اقداماتی که در این مدت انجام شد، ورود غیرمجاز اتباع بیگانه از مرزهای آبی و خاکی خوزستان به میزان 44 درصد کاهش یافت.

عضو شورای تامین استان خوزستان، ادامه داد: با اقدامات موثر مرزبانان استان، افزایش کشفیات مرزبانی در شش ماهه نخست امسال را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد بودیم.
 
وی بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال در کشف مواد مخدر 87 درصد، تجهیزات ماهواره‌ای 755 درصد، احشام 165 درصد و سلاح شکاری 15 درصد افزایش یافت.

به گفته فرمانده مرزبانی استان خوزستان، میزان کشف سایر کالاهای قاچاق در این مدت نیز با افزایش 97 درصدی همراه بوده است./س


برچسب ها: ارتقا ، امنیت ، مرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.