غول بين المللي صنايع نفت و گاز رويال داچ شل تا ساعاتي ديگر در لاهه به اتهامات خود مبني بر آلوده ساختن دهکده ها و محصولات کشاورزي در دلتاي رود نيجر پاسخ خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  بي بي سي،  اين پرونده در راستاي شکايت چهار کشاورز نيجريه اي و گروه حفاظت محيط زيست «دوستان زمين» از شل تشکيل مي شود. اريک، يکي از شاکيان که امروز در دادگاه صحبت خواهد کرد مدعي است که در سال 2004 آتش سوزي در جنگل هاي نزديک مزرعه او موجب از بين رفتن محصولات و سپس خانه او شده است. به گفته او اين مزرعه ماحصل تلاش چندين نسل از اجداد اوست. اريک شرکت شل را مسبب آتش سوزي مي داند.
مشکلاتي از اين دست از ابتداي پمپاژ نفت از اين ناحيه يعني دهه 1960 وجود دارد. شکايت اين کشاورزان نتيجه سالها تلاش گروه دوستان زمين است. آنها بر اين باورند که چنانچه کشاورزان در دعوي خود موفق شده و شل محکوم شود، سايرين هم به استيفاي حقوق خود راغب خواهند شد.
در طرف مقابل شل تمامي اتهامات را رد کرده و تصريح مي کند که با توجه به بي ثباتي منطقه توان تعمير و نگهداري لوله هاي حامل نفت در اين ناحيه را ندارد. به ادعاي شل هفتاد و پنج درصد موارد نشت نفت و آلودگي به خرابکاري و سرقت لوله هاي حامل مربوط مي شود.
گروه دوستان زمين خواهان پرداخت غرامت به کشاورزان، رفع آلودگي از منطقه و ترميم لوله هاي فرسوده از سوي شل است.
برچسب ها: بین المللشل ، نفت ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار