مدیر كل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان از آغاز اجرای پروژه بین المللی منارید یا 'تقویت و انسجام سازمانی برای مدیریت یكپارچه منابع طبیعی در هامون شهر و روستاهای اطراف آن واقع در شهرستان زابل خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، نبی یاری در این باره گفت: این پروژه در 20 هزار هكتار از اراضی هامون شهر و 27 روستا و آبادی با زیر پوشش قرار دادن 15 هزار نفر جمعیت به مرحله اجرا درآمده است.
وی بیان كرد: پروژه منارید به منظور تمرین مدیریت پایدار منابع آب و اراضی از محل اعتبارات صندوق جهانی تسهیلات محیط زیست (GEF) و با همكاری دفتر برنامه عمران ملل متحد (UNDP) در شمال سیستان و بلوچستان اجرا شده است.
وی  هدف از اجرای پروژه بین المللی منارید را شناسایی و رفع خلاها و موانع قانونی و ساختاری در مدیریت یكپارچه منابع طبیعی، تقویت و افزایش هماهنگی بین بخشی، تمرین نحوه اجرایی شدن برنامه اقدام ملی مقابله با بیابان زایی در كشور عنوان كرد.
وی گفت: اجرای پروژه بین المللی منارید مشكلات عرصه های الگویی مدیریت منابع طبیعی را به صورت پایدار برطرف می كند، موجب ارایه چارچوب و الگوهای مدیریت یكپارچه منابع طبیعی با مشاركت همه دستاندركاران بویژه جوامع محلی می شود و نقش مردان و زنان را در توسعه روستایی و حفاظت از محیط زیست مشخص می كند.
وی اظهار داشت: مدیریت یكپارچه منابع طبیعی رویكردی با هدف بهبود معیشت جوامع محلی، افزایش سازگاری و پایداری اكوسیستمها ،ارتقاء بهره وری در بخش كشاورزی و منابع طبیعی و همچنین بهبود خدمات زیست محیطی اكوسیستمها' است.
مدیر كل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان با بیان اینكه پروژه بین المللی منارید در چهار استان دیگر از جمله كرمانشاه، یزد، سمنان و تهران نیز در حال اجراست، گفت: 20 میلیون دلار اعتبار برای اجرای این پروژه در كشور طی پنج سال در نظر گرفته شده است.
یاری ادامه داد: امروز صبح كارگاه مدیریت و برنامه ریزی مشاركتی پروژه بین المللی منارید با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی سیستان و بلوچستان در محل اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این كارگاه آموزشی را دانش افزایی در زمینه پروژه بین المللی منارید، ارایه راهكار و بررسی نقاط قوت و تهدیدات سازمانی برای ایجاد انسجام بین دستگاههای اجرایی عنوان كرد./س
برچسب ها: اجرای ، پروژه ، منارید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.