رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت:از مهرماه صدردصد کلاس ها در نظام جامع علمی کاربردی مهارتی شدند و دیگر از آموزش های نظری در این دانشگاه خبری نیست.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر پور عباس رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفتگوی ویژه خبری شب گذشته اعلام کرد همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه علمی کاربردی نظام اموزش مهارتی از سوی وزارت علوم و تحقیقات رسما اغاز به کار کرده و با اغاز سال تحصیلی جاری تمام اموزش ها در دانشگاه جامع مهارتی میشود و دیگر از اموزش های نظری خبری نیست.

 پور عباس اظهار داشت: رشته های دانشگاه از این پس شغل محورند و تا صلاجیت شغلی یک رشته احساس نشود آن رشته به مرجله اجرا در نمی آید.

 وی با بیان اینکه از سال 62 نظام اموزش مهارتی تبیین شده بود خاطر نشان کرد: به دلیل مشکلات زیادی که بر سر راه نظام اموزش مهارتی وجود داشت این نظام تا کنون عملی نشده بو اما از دو سال پیش نظام اموزش مهارتی در مراکز علمی کاربردی اجرا شد و امروز رسما اغاز به کار کرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خبر داد:در یک سال اخیر تعداد مراکز علمی کاربردی از 600 واحد به 940 واحد رسید.
 
با بستر سازی برای نظام اموزش مهارتی تعداد مراکز علمی کاربردی در طول یک سال به 940 مرکز رسیده است .

پور عباس افزود: نظام اموزش مهارتی رسما به دو بخش علم و فناوری و مهارت و فناوری تقسیم شده است و بخش مهارت فناوری با هدف تربیت نیروی انسانی اماده به کار طراحی شده است .

پورعباس در ادامه تاکید کرد: نظام اموزش  مهارتی کاملا شغل محور است ودر این راستا 2100 رشته جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی ایجاد کرده ایم .

وی گفت:در  مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تمام دستگاهای اجرایی را موظف میداند تا در حوزه پشتبانی از رشته های شغل محور با دانشگاه جامع وارد کار شوند.

 در دویست کارخانه کشور مراکز علمی کاربردی ایجاد شده است

پور عباس افزود: دستگاه های مختلفی در مسیر نظام مهارتی وارد شده اند که از این بین می توان به 200 کارخانه مجهز به مراکز علمی کاربردی یاد کرد.

وی گفت :از این پس رشته های دانشگاهی بر مبنای نیاز بازار ایجاد میشوند در زمانی که دیگر به یک رشته شغلی احتیاجی نباشد ان رشته نیز حذف خواهد شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربری در ادامه افزود: دانشگاه جامع پل رابط میان دانشگاه و صنعت است و با راه اندازی نخستین دورهای مهندسی فناوری ارشد سعی دارد از بین شاغلین افراد متخصص و با مهارت مورد نیاز مراکز تولیدی را تربیت کند .

تعداد بیکارن تحصیل کرده بیش از بیکاران دیپلم است


وی گفت: متاسفاته تعداد جامعه بیکار تحصیل کرده چند برابر جامعه دیپلمه است اما در این بین دانشگاه جامع علمی کاربردی با افتخار اعلام میکند که بیش از 65 درصد فارغ التحصیلان خود را را وارد بازار کار کرده است./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار