معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تنوع فعالیت های کشاورزی و استفاده از نوآوری و ابتکار زمینه ساز استقلال، رونق و امنیت غذایی کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، اورنگی در نشست ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی در اراک افزود: اقتدار کنونی کشور، امنیت ملی را در همه زیر بخش های سیاسی و اقتصادی به همراه دارد و این مهم باعث افزایش سرمایه گذاری و رشد بهره وری می شود.
وی گفت: منابع تسهیلاتی به عنوان پشتیبان طرح توسعه بخش کشاورزی نقش بسزایی در تولید و اشتغال زایی دارد و موجب توزیع عادلانه ثروت در جامعه می شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود : تجدید نظر در نرخ سرمایه در گردش از موضوعاتی است که توسط وزارتخانه و ستاد اجرایی در حال پیگیری و تغییرات است تا باب جدیدی را برای سرمایه گذاری های این بخش باز کند.
اورنگی گفت: توجه به طرح های کوچک با سرمایه گذاری اندک از موضوعاتی است که مورد توجه رییس جمهوری برای رونق و ارتقا جایگاه بخش کشاورزی است و به منظور تقویت بهره برداران قشر پایین جامعه مطرح شده است.
وی افزود: تصمیمات مطلوبی در راستای رسیدگی به طرح های نیمه تمام و جدید گرفته شده که با اختیارات و اعمال نظر استانداران در حوزه استفاده از منابع قابل اجرا است.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت : استفاده از نیروی متخصص و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی با رویکرد توجه کمی و کیفی به محصولات تولیدی از تاکیدات مهم رییس جمهوری در این بخش است.
اورنگی افزود : همچنین تشکیل تعاونی ها، تشکل ها و اتحادیه ها و شرکت های سهامی نقش مهمی در ارتقای جایگاه کشاورزی در اقتصاد کشور داشته و باید با برنامه ریزی دقیق بسط و گسترش یابد.
اورنگی گفت: هم اکنون 400 هزار تراکتور در کشور وجود دارد که دو برابر ظرفیت موجود اراضی است و باید این منابع در حوزه های دیگر که نیاز مبرم وجود دارد صرف شود.
وی افزود: آموزش و ترویج در طرح توسعه کشاورزی از دیگر نکاتی است که باید به صورت مستمر به آن پرداخت و غافل شدن از آن زیان های جبران ناپذیری را برای کشاورزی با توجه به علوم روز به همراه دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.