ده ها هزار نفر از مردم شهرهای مختلف آرژانتین امروز در اعتراض به برنامه های ریاضتی دولت ، تظاهرات و در برابر کاخ ریاست جمهوری این کشور تجمع کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،‌این تظاهرات در حالی است که اعتصاب سراسری معلمان ، کارگران صنایع و رانندگان کامیون ، چرخ های اقتصادی آرژانتین را متوقف کرده است.
خولیو اورتیادو دبیرکل اتحادیه مرکزی کارگران آرژانتین به خبرنگار واحد مرکزی خبر در بوینوس آیرس گفت برنامه های ریاضتی که در آرژانتین در حال اجرا است بخشی از برنامه های ریاضت اقتصادی است که در اروپا و امریکا اجرا شده زیرا بحران اقتصادی غرب دامنگیر ما هم شده است.
بیش از نیمی از سندیکاهای کارگری آرژانتین از بیم در خطر افتادن منافع کارگران ، به اعتصاب و تظاهرات ضد دولتی نپیوستند ، مساله ای که حاکی از شکاف عمیق میان سندیکاهای این کشور است اما گروه های تظاهرکننده مدعی شدند درخواست های مشخص اقتصادی دارند.
دانیل کوراخوریا یکی از رهبران اتحادیه مرکزی کارگران آرژانتین به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت ما با برنامه های دولت مانند افزایش مالیات حقوق بگیران، قطع یا کاهش کمک های نقدی به اقشار آسیب پذیر و تصویب قانون ضد تروریستی که سبب وخیم تر شدن بحران شده است مخالفت هستیم.
بحران اقتصادی غرب پس از تجاوز نظامی امریکا به افغانستان و عراق آغاز شد و به سرعت به همه کشورهای غربی به ویژه کشورهای اتحادیه اروپا سرایت کرد. این کشورها هنوز نتوانسته اند برای خروج از این بحران عمیق راهی پیدا کنند.
هر چند دولت آرژانتین مدعی است که بحران به این کشور نرسیده است اما کارگران در اعتراض به بحران موجود در کشور در حال تظاهرات هستند.
تظاهرکنندگان ادعا کردند چهارمیلیون کارگر و حقوق بگیر در اعتصاب سراسری امروز در آرژانتین شرکت کردند و هشتاد هزار نفر نیز در تظاهرات ضد دولتی در بوینوس آیرس حضور داشتند اما حتی رسانه های مخالف دولت نیز تعداد تظاهرکنندگان را کمتر از چهل هزار نفر تخمین زدند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار