رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت:عملكردهاي سليقه‌اي و برداشت‌هاي شخصي و براساس منافع گروهي از قانون و اصول قانون اساسي ظلمي بزرگ به نظام اسلامي است.

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران،رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار با جمعي از فعالان جوان و دانشجويان استان البرز با تشريح روند مبارزه حضرت امام(ره) و نيروهاي مؤثر در انقلاب اسلامي به خصوص طيف مذهبي با رژيم طاغوت گفت: مخالفان حكومت اسلامي و ولايت فقيه از قبل از انقلاب زماني كه مبارزه با شاه به مرحله خطر و جانفشاني رسيد، تحت عنوان «ولايتيون» با برنامه و اعتقادات حضرت امام براي مبارزه و تشكيل حكومت اسلامي به مخالفت پرداختند.
وي تصريح كرد: «ولايتيون» اعتقاد داشتند تا ظهور امام عصر(عج) هيچ پرچمي تحت عنوان حكومت اسلامي به خصوص با نام اهل بيت(ع) نبايد برافراشته شود كه همين امر امام(ره) را بر آن داشت تا با تدريس درس ولايت فقيه در نجف اين طيف را به حاشيه براند.

هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه، نظر منفي بنيانگذار جمهوري اسلامي با اين طيف تا پايان عمر ادامه داشت، تصريح كرد: متأسفانه اين طيف با نفوذ به برخي باندهاي قدرت توانستند تحت شعارهاي ظاهرالصلاح و اسلامي و البته عملكردهاي ضداسلامي خود، ضربات خود را به انقلاب، نظام اسلامي و به خصوص ركن اساسي آن يعني ولايت فقيه وارد آورند.
عضو مجلس خبرگان رهبري، نظام نوپاي جمهوري اسلامي را اولين نظام متكي بر مكتب اهل بيت(ع) پس از رحلت رسول خدا(ص) عنوان كرد و گفت: گرچه اين نظام جوان و نوپا بدون نقص نبوده، اما از همان ابتدا الهام‌بخش و اميددهنده ملت‌هاي مسلمان دربند بود و همين امر استكبار را از نفوذ و ظرفيت جمهوري اسلامي به وحشت افكند.

وي افزود: نبايد اجازه داد برخي عملكردهاي سوء اين اميد و جلوه را كم‌فروغ كند.

 هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنانش ساختار و اصول حاكم بر قانون اساسي جمهوري اسلامي را مترقي خواند و تصريح كرد: البته اين به اين معنا نيست كه نقص و ايرادي به برخي از اين اصول وارد نيست، اما بنيان، اساس و ساختار نظام جمهوري اسلامي اگر كامل، جامع و به دور از سلايق و علائق شخصي و گروهي اجرا گردد، پاسخگوي بسياري از خواست‌ها و نيازهاي جامعه اسلامي ايران است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، عملكردهاي سليقه‌اي و برداشت‌هاي شخصي و براساس منافع گروهي از قانون و اصول قانون اساسي را ضعف و ظلمي بزرگ به نظام اسلامي خواند و تصريح كرد: اگر همان‌گونه كه اصول مربوط به حقوق حكومت و حاكميت در قانون اساسي مورد توجه قرار مي‌گيرد، بخش حقوق ملت هم مورد توجه و تاكيد قرار گيرد، جامعه و نظامي مشاركت‌ جو، پويا، فعال و معتمد و اميدوار به آينده، همراه با پيشرفت و توسعه درخور نظام متكي بر مكتب تشيّع و اهل بيت(ع) خواهيم داشت. زيرا مردم وفادار به انقلاب و نظام اسلامي بسيارند و بايد زمينه حضور و بروز آنها در فضايي سالم و سازنده فراهم شود.

وي اخلاقيات اسلام را بسيار عميق دانست و گفت: نبايد اخلاقيات در اموري سطحي و شعاري ديده شود، بلكه در متن و بطن جامعه وجود دارد و بايد به آن توجه كرد.

وي افزود: متأسفانه امروز اخلاقيات اسلامي، آسيب جدّي ديده به نحوي كه دروغ، تهمت، شايعه‌سازي، غيبت و رياكاري متأسفانه آن هم در نزد برخي مدعيان ارزش‌مداري به راحتي ترويج مي‌شود كه بايد توجه داشت اين امور ضد فرهنگ‌هايي است كه اگر از آن جلوگيري نشود، دير يا زود آثار سوء آن به جامعه باز خواهد گشت.

 هاشمي رفسنجاني، اصل ولايت فقيه را كانون مركزي قانون اساسي و نظام جمهوري اسلامي خواند و تأكيد كرد: بايد در عمل براي حفظ نظام جمهوري اسلامي و اصل ولايت فقيه بكوشيم و البته تلاش كنيم كه تفسيري هر چه مردمي‌‌تر از اين اركان در اختيار جامعه قرار دهيم.

 هاشمي رفسنجاني، شكل‌گيري احزاب نيرومند، مشاركت فعال آنان در عرصه‌هاي مختلف، انتخابات آزاد، فضاي باز سياسي، سياست خارجي مثبت براساس همكاري‌هاي متقابل بين‌المللي و كاستن از فضاي  كنوني را راههاي عملي برون‌رفت از معضلات و مشكلات خواند و به جوانان و دانشجويان توصيه كرد همواره با اميد و نشاط به فعاليت خود ادامه داده چرا كه آينده از آن مردم آگاه، عالم و اميدوار است.
در ابتداي اين ديدار آقاي اسماعيل محمدي به تشريح فعاليت‌هاي «جوانان فعال استان البرز» پرداخت و با اشاره به لزوم مشاركت جوانان و دانشجويان در سرنوشت و آينده كشور از مسئولان امر خواستار ايجاد فضاي كار و فعاليت تشكيلاتي و صنفي براي فعالان كشور شد.
همچنين تعدادي از حاضران در جلسه سؤالات خود پيرامون مسائل سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي كشور را مطرح و خواستار ارائه رهنمودهاي آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در اين زمينه شدند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: هاشمی ، رفسنجانی ، مجمع ، تشخیص ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار