روزنامه آمريكايي نيويورک‌تايمز در گزارشي به امکان زياد بروز تقلب در انتخابات رياست جمهوري آمريکا اشاره کرده و سيستم راي‌گيري اين کشور را به دليل عدم اطمينان در پروسه راي‌گيري، فاقد اعتبار لازم دانسته است.

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران؛ با نزديک شدن به انتخابات رياست جمهوري آمريکا در ششم نوامبر (16 آبان)، مسئله تقلب در انتخابات به بحث اصلي و داغ رسانه‌هاي آمريکا تبديل شده است.

نيويورک‌تايمز در گزارشي تقلب و دست‌کاري در آراي انتخابات دولتي آمريکا را امري عادي دانسته و اذعان مي‌کند که احتمال تقلب در انتخابات ماه نوامبر رياست جمهوري اين کشور بسيار بالا است.

اين روزنامه آمريکايي به موضوع راي‌گيري غيرحضوري اشاره کرده و اذعان مي‌کند که اين نوع راي‌گيري مورد اطمينان نبوده و بارها در انتخابات ساليان گذشته آمريکا، تقلب و دست‌کاري‌هاي زيادي در پروسه انتخاباتي از طريق روش راي‌گيري غيرحضوري مشاهده شده است.

راي‌‌گيري غيرحضوري بستر فساد در انتخابات آمريکا

دولت ايالات متحده از آغاز دهه 1990، به راي‌گيري غيرحضوري روي آورده است. با وجود تلاش‌هاي صورت گرفته براي اجراي صحيح اين شيوه، اما تقلب و دست‌کاري در اين مدل راي‌گيري همواره امري مشهود بوده است.


نمونه‌اي از راي‌هاي غيرحضوري غير قابل قبول

به گفته کارشناسان، چالش‌هاي به وجود آمده از طريق راي‌هاي غيرحضوري، مانند ارسال از طريق ايميل مي‌‌تواند بازخوردهاي منفي گسترده‌‌اي را به‌دنبال داشته باشد. براي مثال، در انتخابات رياست جمهوري سال 2008، 35.5 ميليون نفر، به صورت غيرحضوري راي دادند که از اين ميان، تنها 27.9 ميليون راي مورد تاييد قرار گرفتند.

در ادامه اين گزارش به تقلب وسيع در انتخابات فرمانداري ايالات متحده از طريق سيستم راي‌گيري غيرحضوري اشاره شده و عنوان مي‌شود که به صحت انتخابات لطمه زده است. در يک مورد در ايالت فلوريدا، زني 44 ساله، توانست با هک کردن ايميل 34 نفر به جاي آن‌ها راي مورد نظر خود را اعمال نمايد. با توجه به باطل شدن بسياري از راي‌هاي ماخوذه درصد کلي راي‌هاي صحيح کاهش فراواني يافت.

افزايش احتمال رشوه و خريد راي در سيستم راي‌گيري غير حضوري 

مساله‌اي که ذهن مسئولان را به خود مشغول كرده، عدم نظارت کافي به هنگام اخذ راي‌هاي غيرحضوري است. به عقيده يکي از کارشناسان مرکز مطالعات انتخابات آمريکا، پرداخت رشوه و خريد راي در سيستم را‌ي‌گيري غيرحضوري کاملا مشهود بوده و به هنگام اخذ راي توسط ايميل يا نوشتن راي در برگ‌هاي پستي، افراد سودجو به راحتي مي‌توانند با جعل امضاي ديگران و يا هک کردن ايميل آن‌ها در راي‌هاي داده شده تغييراتي اعمال كنند.


تلاش ايالات متحده براي پايدار کردن نظام مشکوک راي‌گيري غيرحضوري

اين رسانه آمريكايي با اظهار نگراني از اين نوع راي‌گيري بيان مي‌کند که مقامات دولتي ايالات متحده که با استفاده از طريق سيستم راي‌گيري غيرحضوري راحت‌تر مي‌توانند، آرا را دست‌کاري کنند، تلاش دارند تا سال 2016 نظام راي‌گيري را به سمت راي‌گيري غيرحضوري سوق داده و نظام سنتي را به طور کامل حذف کنند.

افزايش نگراني از بروز تخلفات گسترده در انتخابات رياست جمهوري آمريکا

اين روزنامه گزارش خود را اين‌گونه پايان مي‌بخشد که براساس مدارک موجود نگراني‌ها پيرامون بروز تقلب در انتخابات جاري رياست جمهوري اين کشور افزايش يافته و علي‌رغم نظارت‌هاي گوناگون باز هم مي‌توان تاثير تقلب‌هاي مختلف را در نتيجه انتخابات مشاهده نمود.

برچسب ها: تقلب ، آمریکا ، رای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار