وزیر راه و شهرسازی گفت: تا قبل از آغاز فصل سرما 5 تا 6 هزار نفر که بطور دائمی در روستاهای زلزله‌زده زندگی می‌کردند، اسکان می‌یابند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، نیکزاد در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  پی ریزی حدود 12 هزار واحد مسکونی در منطقه زلزله ‌زده آذربایجان شرقی به پایان رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: کار آواربرداری مناطق زلزله‌ زده نیز تمام شده است.

وی گفت: همچنین بتن‌ریزی بیش از 7 هزار واحد مسکونی نیز انجام شده و حدود 1500 اسکلت نیز به سقف رسیده است.

نیکزاد ادامه داد: کار نصب بیش از 5 هزار واحد کانکس‌هایی نیز که در فصل سرما به عنوان اسکان موقت استفاده می‌شود و سپس کاربرد انباری دارد طی بیست روز آینده به اتمام می‌رسد و از 12 هزار واحد کانکس دامی مصوب هم احداث 3 هزار واحد ‌آن آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی تأکيد کرد: تا قبل از آغاز فصل سرما 5 تا 6 هزار نفر که بطور دائمی در روستاهای زلزله‌زده زندگی می‌کردند، اسکان می‌یابند.

وي با بیان اینکه به طور مستمر از سازمان هواشناسی جویای وضع هوای منطقه زلزله زده هستیم، افزود: هنوز دمای هوا در آن منطقه زیرصفر نشده است.

نيکزاد اضافه کرد: همه مصوبات و پشتیبانی‌های لازم را در اینجا انجام می‌دهیم و مسئولان بنیاد مسکن نیز بطور مستقیم در محل حاضر هستند و کارها را پیگیری می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی تصريح کرد: سپاه و تعداد کمی از انبوه‌سازان نیز در این زمینه به ما کمک می‌کنند.

وي همچنین در خصوص قیمت بلیط هواپیما گفت: در این باره دو بحث وجود دارد یکی اینکه تعدادی از شرکت‌های خارجی هستند که به ریال بلیت می‌فروشند که البته اینها ارز مرجع می‌گرفتند اما در اولویت‌بندی اینها در اولویت یک و دو نیستند بنابراین باید برای این موضوع فکری کرد.

نيکزاد همچنین يادآور شد: مباحث ارزی در قیمت تعمیر و نگهداری خطوط هوایی اثر گذاشته است و چون این موضوعات نیز در اولویت یک و دو نیستند، قاعدتا باید برای این موضوع نیز فکری کرد تا بتوانیم برای شرکت‌های خارجی که فعالند کاری کنیم که احتمالا یک روش این باشد که این شرکت‌ها بلیت را به دلار بفروشند.

وزیر راه و شهرسازی درباره شرکت‌های داخلی هم گفت: اثر دلار دولتی و غیردولتی را باید روی مباحث تمام شده قیمت ببینیم و با اطلاع‌رسانی به مردم تصمیم بگیریم.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار