روزنامه هاي آلمان از يوناني هاي «حق نشناس» به سبب استقبال علني خصمانه از آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در آتن به شدت انتقاد کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ برخي از اين روزنامه ها نيز از سخاوت مرکل در دادن اين وعده که آنها در منطقه يورو باقي مي مانند انتقاد کردند.

 تصاويري از يک گروه کوچک از معترضان مخالف طرح هاي رياضتي در يونان که لباس نازي ها را به تن داشتند از جمله يکي از آنها که با مدل سبيل مشهور هيتلر يک صليب شکسته را در دست داشت تصاوير مورد توجه روزنامه هاي آلماني بود.روزنامه بيلد در صفحه اول خود نوشت: آلمان مستحق اين (رفتار) نيست.

المان با تاکيد بر تعهد خود به حفظ يونان مقروض در داخل منطقه يورو معترضان يوناني را دلگرم کرد اما هيچ طرحي براي آسودگي خاطر آنتونيس ساماراس نخست وزير يونان در آستانه گزارش ماه آينده بستانکاران بين المللي (صندوق بين المللي پول، بانک مرکزي اروپا، کميسيون اروپا) درباره پيشرفت هاي دولت يونان درخصوص اجراي طرح هاي رياضتي پيشنهاد نکرد.

روزنامه هاي يونان درست برعکس آلماني ها از اين سفر به عنوان حمايت از فداکاري هاي مردم يونان و تلاش هاي اين کشور براي اجراي اصلاحات تقدير کردند.

روزنامه تا ني چپ - ميانه در صفحه اول خود نوشت:« مرکل با سفر به آتن به دو و نيم سال انزواي يونان پايان داد.»

روزنامه کاتيمريني محافظه کار نوشت: خيلي ساده لوحانه است که انتظار داشته باشيم مشکلات يونان در يک سفر حل مي شود اما پيام مثبت مرکل نشان مي دهد ما در مرحله آخر هستيم.

اما روزنامه بيلد آلمان اظهارات مرکل را اينگونه توصيف کرد:« مهم نيست اعداد و ارقام چه مي گويند ، مهم نيست پيشرفت هاي آنها اندک است و مهم نيست به ما به عنوان نازي توهين مي کنند، يونان مي تواند در منطقه يورو باقي بماند.

نيکلاس بلوم مفسر سياسي برجسته بيلد که يوناني ها را به سبب سهم قابل توجه آلمان در طرح نجات مالي اروپا و صندوق بين المللي پول به يونان «حق نشناس» توصيف کرد نوشت:« يوناني که روز گذشته در آتن به نمايش درآمد به يورو متعلق نيست.

روزنامه فرانکفورتر آلگمانيه زايتونگ نيز نوشت: يوناني ها تنها نور پايان تونلي را مشاهده مي کنند که صدر اعظم وعده داده است. آنها کي متوجه مي شوند کسي بابت مشکلات آنها مقصر نيست.

برچسب ها: مرکل ، یونان ، آلمان ، روزنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار